Wiadomo, że uczniowie na samo słowo “lektura” lekko się wzdrygają.
Jak pokonać ich niechęć, jak zachęcić do czytania, jak sprawdzić znajomość tekstu, jak omówić lekturę, żeby nie zanudzić uczniów?
My omawiamy lekturę poprzez działanie. Uczniowie w grupach wykonali makietę planety Małego Księcia, a następnie omówili swoje prace.
Dowiedzieliśmy się gdzie mieszka bohater, co znajduje się na jego planecie i czym się zajmuje.
Na kolejnej lekcji uczniowie podzieleni na grupy tworzyli trójwymiarowe planety, które odwiedził Mały Książę.
Mieli za zadanie umieścić na nich cytaty, wartości, cechy bohaterów, zdarzenia, rysunki.
Po skończonej pracy wszystkie planety stworzyły swego rodzaju galaktykę Małego Księcia (zawiesiliśmy je w klasie).
M. Wojciechowska
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4