"By się rozwijać potrzebuję innych ludzi (...) gdy się nudzę, włączam sobie gry lub filmik. Nie potrafię inaczej, nie wiem, jak mogę inaczej".
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Roczny Plan Pracy Przedszkola 2024-2025

 Przedszkole Publiczne w  ZSP w Mostach

 

 

Roczny plan pracy

Przedszkola Publicznego w ZSP w Mostach

na rok szkolny 2024/2025

 

 

 Przedszkole Publiczne w Mostach

 

 

Roczny plan pracy

Przedszkola Publicznego w Mostach

na rok szkolny 2024/2025

 

 

 

 

 

 

 

 

Wstęp

 

 Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2023/2024.

 Roczny plan pracy uwzględnia ponadto:

- kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2024/2025,

- treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz statutu przedszkola,

- treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego,

- wnioski sformułowane na posiedzeniu rady pedagogicznej kończącym rok szkolny 2023/2024.

 

Podstawa prawna

 

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ustalone na rok 2024/2025:

- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe,

- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,

- Rozporządzenie z dnia 25 sierpnia 2017 r.  w sprawie nadzoru pedagogicznego,

- Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek,

- Rozporządzenie MEN z dnia 28 lutego  2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli,

- Rozporządzenie MEN z dnia z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…),

- Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach,

- Rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 r.  w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,

- Rozporządzenie MENiS z dnia 31.12.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach,

- Rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki,

- Rozporządzenie  MEN z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.

 

 

 

 

1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2024/2025

 

Wnioski wynikające z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola

Kierunki polityki oświatowej państwa

na rok szkolny 2023/2024

 (w zakresie dotyczącym przedszkoli):

 

1. Zastosowanie Planu Daltońskiego, innowacji, programów autorskich, metody projektu i innych nowatorskich rozwiązań skutkowało wzrostem kreatywności i innowacyjnego podejścia nauczycieli, co w istotny sposób wpłynęło na przyrost wiedzy                               i umiejętności dzieci, a przede wszystkim rozwój ich postawy twórczej przejawiającej się w chęci do podejmowania samodzielnych działań                    i eksperymentowania.

 

2. Przeprowadzenie zaplanowanych działań przy współpracy                              i współudziale rodziców, przyczyniło się do wzrostu zainteresowania kształtowaniem właściwych postaw dzieci.

 

3. Kształtowanie kompetencji cyfrowych dzieci odbywa się                                                 z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu multimedialnego, przy zachowaniu warunków odpowiedzialnego i bezpiecznego posługiwania się tym sprzętem. W dalszym ciągu należy wspierać rodziców w egzekwowaniu bezpiecznego korzystania ze sprzętu multimedialnego przez dzieci poza przedszkolem.

 

4. Przyjęta organizacja nauki języka obcego w przedszkolu wymaga doskonalenia kompetencji i kwalifikacji zawodowych nauczycieli w takim stopniu, aby każdy nauczyciel mógł samodzielnie realizować podstawę programową w zakresie nauczania języka obcego. Z uwagi na to, że przyjęte rozwiązanie ma charakter długofalowy, nauczanie języka obcego odbywa się z udziałem nauczyciela specjalisty, natomiast zadaniem nauczycieli wychowania przedszkolnego nabywających kwalifikacje jest utrwalanie wiedzy i umiejętności językowych dzieci w trakcie codziennych zabaw.

 

5. Organizacja przygotowania dzieci do nauki pisania, czytania                            i liczenia wymaga dostosowania do warunków realizacji podstawy programowej, w szczególności w zakresie zindywidualizowania oddziaływania wychowawczo-dydaktycznego, tak by dzieci nie uczyły się czynności złożonych w sposób grupowy. Zobowiązano nauczycieli do szerszego wykorzystania każdej nadarzającej się okazji do kształtowania umiejętności czytania, pisania i liczenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych metod.

 

6. Nauczyciele poszczególnych grup oraz specjaliści prowadzą dokumentację przebiegu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami, na bieżąco.

7. Nauczyciele poszczególnych grup są zobowiązani do zmodyfikowania dokumentacji współpracy z rodzicami, tak aby możliwe było wykazanie wspierania rodziców w zakresie nabywania przez dzieci samodzielności oraz uczenia dzieci odpowiedzialności                   i bezpiecznego korzystania ze sprzętu multimedialnego.

 

8. W opinii nauczycieli wspomaganie ich w realizacji zadań jest skuteczne, ponieważ formy i tematyka wspomagania odpowiadają ich potrzebom, co w sposób bezpośredni przyczynia się do podnoszenia kwalifikacji lub doskonalenia kompetencji zawodowych,                                      w szczególności w zakresie wdrażania do samodzielności                                      i kształtowania postawy twórczej dzieci. Nauczyciele postrzegają przedszkole jako placówkę nowoczesną, przyjazną dzieciom                              i rodzicom oraz dającą im możliwość twórczego rozwoju zawodowego.

 

9. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej przebiega                      w sposób zgodny z przyjętymi w przedszkolu procedurami. Nauczyciele i specjalista dokumentują udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej we właściwy sposób, biorąc pod uwagę wyniki rozpoznania wewnętrznego.  Efektywność udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w istotny sposób wpływa na wzrost zaufania rodziców do przedszkola oraz zacieśnienie współpracy między nauczycielami co z kolei ma bezpośredni wpływ na rozwój dzieci i rozwój zawodowy nauczycieli.

10. Należy utrzymać i kontynuować dobry poziom współpracy przedszkola z rodzicami i  środowiskiem lokalnym, poszukiwać nowych form i przestrzeni do współpracy.

11. Przestrzegać praw dziecka i norm społecznych w każdej sytuacji życia przedszkolnego.

12. Wzmocnić działania mające na celu skuteczne prowadzenie pomocy psychologiczno – pedagogicznej , współpracę z PPP, współpracę z pedagogiem i psychologiem.

13. Kontynuować działania doskonalące pracę nauczycieli w zakresie przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym.

14. Stosować w przedszkolu metody i formy pracy przyczyniające się do kształtowania kreatywnych postaw, rozwijania pomysłowości, wyobraźni                     i swobody twórczej dzieci. Wykorzystywać                     w pracy programy multimedialne, tablicę interaktywną, dostępne nowoczesne pomoce dydaktyczne.

15. Wycieczki są poprawnie udokumentowane a inne wyjścia z dziećmi poza teren przedszkola są dokumentowane w sposób zgodny                            z prawem.

16. Nauczyciele stosują zasadę indywidualizacji, m.in. realizują wnioski do indywidualizacji, w pracy z dziećmi realizują doradztwo zawodowe. Udokumentowane to jest w obowiązującej dokumentacji pedagogicznej.

17. Nauczyciele kształtują kompetencje określone w podstawie programowej w oparciu o nowatorskie programy i nowoczesne rozwiązania.

18. Nauczycielki prowadzą doskonalenie zawodowe- najczęściej są to warsztaty on-line i wykorzystują zdobytą wiedzę w toku codziennej pracy.

19. Dzieci zapewnioną mają  pomoc psychologiczno- pedagogiczną adekwatną do możliwości i potrzeb dzieci. W tym zakresie nawiązana jest ścisła współpraca z rodzicami.

20.W sposób ciągły należy analizować poziom bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego dzieci, kontrolować skuteczność wdrażanych procedur i regulaminów.

21.W trosce o rozwój psychiczny dzieci należy dbać o ton głosu przy zwracaniu się do nich- dbać o poziom komunikacji nauczyciel- dziecko.

22. Zadbać o pełne uczestnictwo w życiu przedszkola dzieci                                  z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.

23. We współpracy ze specjalistami dokonywać na bieżąco oceny skuteczności podjętych w placówce działań pomocowych.

24. Zadbać należy o wysoką jakość  prowadzonych codziennych zajęć                           z dziećmi, ich systematyczność, atrakcyjność.

25. W dalszym ciągu dbać o rozwój zawodowy zgodny z potrzebami placówki, jej koncepcji pracy.

1.  Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

2.  Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region                         i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna. 

3.  Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii                       i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

4.  Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów                                     i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

5.  Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych                            w kształceniu ogólnym.

6.  Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

7.  Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym                             w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

 

 

2. Zadania wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025

PRIORYTET 1

Edukacja prozdrowotna w przedszkolu - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej                        i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomoc

Zadania

Termin

Odpowiedzialni

Rozwijanie sprawności fizycznej i  nawyku aktywności ruchowej

1.

Zapewnienie codziennej aktywności ruchowej przedszkolaków w formie ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych, z przyborami lub bez nich, umożliwiających wykonanie różnych form ruchu (zabawy bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne),

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

2.

Przeprowadzanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała,

Uświadamianie dzieciom konieczności zachowania ergonomii oraz higieny pracy i zabawy – prawidłowa postawa ciała podczas zabaw stolikowych/kolorowania, siedzenia w kręgu.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

3.

Codzienna organizacja zajęć na świeżym powietrzu w każdej grupie wiekowej (w miarę możliwości),

w tym spacery, zajęcia terenowe.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

4.

Wykorzystywanie przez nauczycieli różnorodnych metod pobudzających dzieci do aktywności fizycznej.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

5.

Organizowanie zabaw rytmicznych przy muzyce i piosenkach/zabaw tanecznych/zumba/aerobik

Wykorzystywanie w pracy metody aktywnego słuchania muzyki.

 

 

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

6.

Udział w akcji społecznej „Narodowy Dzień Sportu 2024” – organizacja „Jesiennej Spartakiady Przedszkolaka”.

16 września

     2024

Wszyscy nauczyciele

7.

Organizacja „Poranków relaksacyjnych”- w ramach „Mindfulness dla dzieci”- dbanie o zdrowie psychiczne przedszkolaków- skupienie i wyciszenie.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

8.

Preorientacja zawodowa w przedszkolu – zorganizowanie spotkań ze sportowcami oraz                          z trenerami różnych dyscyplin, organizacja wizyt zawodoznawczych do różnych obiektów sportowych tj. stadion/basen pływacki/hala sportowa.

W ciągu roku szkolnego

Anna Lewandowska

9.

Udział w akcji: „Sprintem do Niepodległości” mającej na celu promocja zdrowego stylu życia                         i aktywnego spędzania czasu, w tym czasu na świeżym powietrzu.

Listopad 2024

Sylwia Walczak

 

10.

„Dzień pustej klasy” - udział przedszkolaków w międzynarodowym święcie edukacji na świeżym powietrzu.

13 czerwca

Wszyscy nauczyciele

11.

Wyjście do Szkoły Podstawowej w Mostach - uczestnictwo dzieci w lekcji wychowania fizycznego prowadzonej przez nauczyciela szkoły. Zwiedzanie kompleksu sportowego

Maj

2025

Ewa Marek

Natalia Misztal

Katarzyna Matławska

12.

Wzbogacenie bazy przedszkola w przybory sportowe do  codziennej gimnastyki i zabaw ruchowych.

 

W ciągu roku szkolnego

Dyrektor

Spodziewane efekty:

•  zachęcenie dzieci do udziału w spacerach, wycieczkach

•  poznanie przez dzieci różnorodnych form aktywnego wypoczynku

•  poznanie przez dzieci zasad rywalizacji sportowej

•  nabycie przez dzieci umiejętności współpracy w zespole podczas aktywności ruchowej

•  doskonalenie umiejętność pokonywania przez dzieci własnych słabości

•  ukształtowanie umiejętność rozładowywania napięć i emocji poprzez aktywność fizyczną.

Kształtowanie zachowań służących zdrowiu - zdrowe odżywianie i higiena

1.

Pogłębienie wiedzy dzieci na temat zdrowia– tematyka na temat zdrowia i zdrowego odżywiania/ciała człowieka i higieny

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

2.

Kształtowanie u przedszkolaków nawyków dbania o zdrowie i higienę osobistą:

- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu),

- dbanie o higienę poprzez: mycie zębów po posiłkach, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

3.

Kształtowanie u przedszkolaków nawyków spożywania zdrowej żywności,  przezwyciężanie niechęci do nieznanych potraw. Samodzielne komponowanie, przygotowywanie kanapek                              w ramach realizacji Planu Daltońskiego.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

4.

Profilaktyka uzależnień realizowana ze wsparciem psychologa zatrudnionego w przedszkolu  warsztaty dla dzieci.

W ciągu roku szkolnego

Psycholog

5.

Działania profilaktyczne zmierzające do przeciwdziałania problemowi narkomanii, lekomanii, nikotynizmu uzależnieniu od komputera, gier, telewizji oraz telefonu komórkowego.

Udział w programie: „Czyste powietrze wokół nas” przy współpracy z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Goleniowie.

W ciągu roku szkolnego

Ewa Marek Natalia Misztal Katarzyna Matławska

6.

Realizacja tematyki zwiększającej świadomość na temat roli i wagi aktywności fizycznej, odpowiedniego odżywiania i odpoczynku.

Wg harmonogramu

Wszyscy nauczyciele

7.

Preorientacja zawodowa w przedszkolu – zorganizowanie spotkania pielęgniarką.

W ciągu roku szkolnego

Anna Lewandowska

Spodziewane efekty:

•       nabywanie i wzbogacenie  wiedzy dzieci na temat zdrowia

•       kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych

•       kształtowanie umiejętności określonych mianem życiowych

•       podniesienie jakości oraz ewaluacja działań podejmowanych na rzecz zdrowia dzieci przez nauczycieli

•       przekazanie dzieciom wzorców „zdrowego życia”.

Pierwsza pomoc

1.

Zorganizowanie warsztatów z  pierwszej pomocy przy współpracy Szpitalnego Centrum Medycznego.

W ciągu roku szkolnego

Anna Lewandowska

 

2.

Utrwalenie znajomości numerów ratunkowych  wśród dzieci oraz poznanie informacji, jakie należy udzielić dyspozytorowi pogotowia

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

Spodziewane efekty:

•  nabywanie i wzbogacenie  wiedzy dzieci na temat zachowania się w różnych zagrażających sytuacjach życiowych

•  nabycie umiejętności prawidłowego wezwania pomocy

•  poznanie specyfikacji pracy ratownika/lekarza/pielęgniarki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIORYTET 2

Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region                     i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa

Zadania

Termin

Odpowiedzialni

                                                               Edukacja obywatelska

1.

Wdrażanie edukacji ku demokracji: współdecydowanie dzieci np. o zakupie pomocy, zabawek, dekoracji sali; umożliwienie dzieciom udziału w pracy jury podczas konkursów, zawodów i quizów.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

2.

Rozwijanie zdolności skutecznego angażowania się na rzecz wspólnego lub publicznego interesu poprzez promowanie idei wolontariatu na terenie przedszkola. Zaangażowanie przedszkola                        w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim np. "Góra grosza”, "Szlachetna paczka”, „Pola Nadziei”. Zapoznanie dzieci z pracą wolontariuszy.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

3.

Organizacja: "Dnia praw dziecka" w przedszkolu przy jednoczesnym akcentowaniu obowiązków dzieci w domu i przedszkolu, zależnych od wieku i możliwości dzieci.

21 listopada 2024

Paulina Marcinkowska- Felis

4.

Wdrażanie dzieci do świadomego podejmowania decyzji poprzez organizowanie gier i zabaw decyzyjnych (gry planszowe, symulacje społeczne). Umożliwienie dzieciom podejmowania prób decydowania w ważnych dla niego sprawach, indywidualnie i w ramach działań grupy rówieśniczej. Realizacja Planu Daltońskiego.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

5.

Zorganizowanie wycieczek do obiektów użyteczności publicznej tj. urząd gminy, starostwo powiatowe celem poznania ich działalności na rzecz obywateli.

Maj

2025

Katarzyna Matławska

Spodziewane efekty:

•  wzmocnienie u dzieci wiary we własne możliwości

•  nabywanie i wzbogacenie  wiedzy dzieci na temat praw dziecka

•  rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci (kompetencje obywatelskie)

Kształtowanie postaw społecznych

1.

Zajęcia adaptacyjne w przedszkolu.

Wrzesień

2024

Wszyscy nauczyciele

2.

Obchody „Dnia Przedszkolaka” – podkreślanie wartości przedszkola w rozwoju i edukacji dzieci, czerpanie radości przez dzieci z bycia przedszkolakiem.

Wrzesień

2024

Wszyscy nauczyciele

3.

Przeprowadzenie rozmów na temat emocji w każdej grupie wiekowej na temat relacji w grupie przedszkolnej

Cały rok szkolny

Wszyscy nauczyciele

4.

Budowanie poczucia bliskości i bezpieczeństwa w grupie dzięki zabawom integracyjnym.

Cały rok szkolny

Wszyscy nauczyciele

5.

Rozwijanie postawy asertywności wśród dzieci oraz umiejętności szukania pomocy w sytuacjach trudnych

Cały rok szkolny

Wszyscy nauczyciele

6.

Nauczanie rówieśnicze – umożliwienie dzieciom przeprowadzenia zajęć lub zabaw, podczas których mają możliwość zaprezentowania swoich zainteresowań, pasji, wiedzy z wybranej przez nie dziedziny

Cały rok szkolny

Wszyscy nauczyciele

7.

Dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie zabaw relaksacyjnych                                                 i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej, zorganizowanie „Kącika relaksacji/wyciszenia” w salach.

 

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

8.

Nauka rozwiązywania konfliktów przez dzieci.

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

9.

Pełnienie przez dzieci dyżurów – ustalenie wspólnie z dziećmi zasad wyboru dyżurnych oraz sposobu realizacji zadań dyżurnego- realizacja Planu Daltońskiego.

 

 

W ciągu roku szkolnego

Wszyscy nauczyciele

Spodziewane efekty:

•  nabycie przez dzieci umiejętności dyskutowania i słuchania innych oraz umiejętności dokonywania wyborów

•  nabycie umiejętności rozumienia potrzeb i trudności innych

•  poznanie strategii radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

•  doskonalenie umiejętności wyrażania własnych uczuć.

 

Kształtowanie postaw patriotycznych,  odpowiedzialności za  region i ojczyznę

1.

Realizacja tematyki : "Polska moja ojczyzna". Rozwijanie poczucia przynależności narodowej − oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno Polski.

Listopad

2024

Nauczyciele grup

2.

Uroczysta Akademia w ramach obchodów rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości - wspólne śpiewanie hymnu narodowego.  Udział w akcji MEN: "Szkoła do hymnu".

8 listopada 2024

Nauczyciele grup

3.

Zapoznanie dzieci z wybranymi symbolami związanymi z regionami Polski ukrytymi w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach, np.  „Wars i Sawa”,  „Bazyliszek”, „O warszawskiej syrence”, „Smok wawelski”.

 

W ciągu roku szkolnego

Nauczyciele grup

4.

„Warszawa – stolica Polski”: zapoznanie z obecną stolicą Polski i stolicami historycznymi z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, filmów edukacyjnych, publikacji książkowych- quiz

 

Maj

2025

Ewa Marek

Natalia Misztal

5.

Obchody „Dnia flagi” - przemarsz ulicami miejscowości. Utrwalenie polskich symboli narodowych, kształtowanie poczucia szacunku do symboli narodowych.

 

Maj

2025

Nauczyciele grup

6.

Wykorzystanie książek i publikacji do rozwijania u dzieci poczucia tożsamości narodowej – stworzenie przez nauczycieli bibliografii we współpracy z Biblioteką Pedagogiczną w Mostach

 

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

7.

Preorientacja zawodowa w przedszkolu – spotkanie z żołnierzami zawodowymi.

Październik 2024

Sylwia Walczak

Spodziewane efekty:

•  rozwijanie u u dzieci poczucia tożsamości narodowej

•  nabycie przez dzieci umiejętności rozpoznawania symboli narodowych (godło, flaga, hymn),umiejętności nazywania wybranych symboli związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, przysłowiach, legendach, bajkach

•  opanowanie umiejętność odpowiedniego zachowania się w obecności symboli narodowych i religijnych oraz w miejscach szczególnie związanych z historia narodu i ojczyzny.

Edukacja dla bezpieczeństwa

1.

Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez przestrzeganie procedur/instrukcji obowiązujących w przedszkolu oraz odpowiedzialną postawę wszystkich pracowników przedszkola. Zapoznanie nowych pracowników z dokumentami/bieżąca aktualizacja dokumentów.

Cały rok szkolny

 

Nauczyciele/

pracownicy obsługi wszystkich grup

Dyrektor

2.

Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapoznanie rodziców przedszkolaków                                             z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w przedszkolu m.in. przyprowadzania                                     i odprowadzania dzieci; zakazie odbierania dzieci przez opiekunów pod wpływem alkoholu.

Podczas pierwszego zebrania       z rodzicami

Nauczyciele grup

 

Dyrektor

3.

Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci poprzez zapewnienie kanału szybkiej komunikacji na linii: przedszkole – rodzice/opiekunowie prawni przedszkolaków .Uwrażliwienie rodziców na konieczność niezwłocznej aktualizacji numeru kontaktowego w przypadku jego zmiany.

Podczas pierwszego zebrania                 z rodzicami

Nauczyciele grup

 

4.

Rozpoznanie sytuacji domowej wychowanków oraz diagnozowanie jej pod kątem potencjalnych zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego dziecka

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

5.

Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie przedszkola poprzez organizację wycieczki po budynku przedszkola – zapoznanie z układem pomieszczeń, zasadami korzystania z szatni przedszkolnej, łazienki. Przypomnienie dzieciom o zakazie samowolnego wyjścia z sali przedszkolnej.

wrzesień

 

Nauczyciele grup

6.

Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom na placu przedszkolnym – zapoznanie ze sposobem korzystania z urządzeń. Niezwłoczne zgłaszanie przez nauczycieli i pracowników obsługi usterek/konieczności napraw sprzętu.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

7.

Nabywanie przez dzieci umiejętności właściwych zachowań w sytuacji zagrożenia – zapoznanie z zasadami bezpiecznej ewakuacji. Przeprowadzenie próbnej ewakuacji z udziałem straży pożarnej.

Wrzesień

2024

Nauczyciele grup

8.

Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi i sposobami wzywania pomocy w przypadku choroby, pożaru, wypadku.

Wrzesień

2024

Nauczyciele grup

9.

Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego spaceru z wykorzystaniem węża spacerowego i kamizelek odblaskowych.  Utrwalenie zasady nie oddalania się bez wiedzy nauczycieli.

Wrzesień-październik

2025

 

Nauczyciele grup

10.

Uwrażliwienie dzieci na zagrożenia, które mogą im towarzyszyć w drodze do przedszkolu i domu. Spacer po okolicy. Wycieczka do miasteczka ruchu drogowego, na pobliskie skrzyżowanie, obserwacja przejścia dla pieszych.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

11.

Przestrzeganie zasad warunkujących bezpieczeństwo w kontaktach z nieznajomymi.

Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych. Kształtowanie nawyku przezwyciężania w sobie chęci skorzystania z oferowanych przez nieznajomych korzyści.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

12.

Preorientacja zawodowa w przedszkolu – zorganizowanie spotkań policjantem/strażakiem/strażnikiem miejskim oraz organizacja wizyt zawodoznawczych do różnych obiektów tj. komenda policji/straży pożarnej

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

13.

Dbałość o przestrzeganie praw dzieci w przedszkolu, w tym prawo do bezpiecznej nauki i zabawy.

Listopad 2024

 

Nauczyciele grup

14.

Bezpieczne ferie zimowe/bezpieczne wakacje: poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla lata – zachowanie dzieci podczas burzy

Luty

2025

Nauczyciele grup

Spodziewane efekty:

• rozwijanie umiejętności dbania i troski o własne zdrowie i bezpieczeństwo w czasie pobytu w domu, w przedszkolu, na placu zabaw.

• nabycie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu/wyposażenie dzieci w wiedzę i umiejętności pozwalające na rozpoznawanie niebezpieczeństw i przewidywanie ich skutków .

• wyrobienie postawy zaufania wobec pracowników policji, straży pożarnej, znajomość numerów telefonów alarmowych;

• rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy, pozytywnego patrzenia na siebie,

 

 

 

PRIORYTET 3

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego.

Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych.

 Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

                      Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego.

Wspieranie dobrostanu nauczycieli

1.

Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w przedszkolu opartych na rytmie dnia, czyli powtarzających się systematycznie fazach, które pozwalają dzieciom na stopniowe zrozumienie pojęcia czasu i organizacji oraz dają poczucie bezpieczeństwa i spokoju, zapewniając zdrowy rozwój. Zachęcenie dzieci do planowania aktywności opartych na rytmie dnia, zapoznanie rodziców z ramowym rozkładem dnia grupy. Umieszczenie obrazkowego rytmu dnia w salach każdej z grup. 

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

2.

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie − przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji − współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych.

Wprowadzenie podczas zajęć z dziećmi pojęcia „dobrostanu” jako stanu dobrego samopoczucia.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

3.

Przeprowadzenie zajęć na temat emocji np. z wykorzystaniem opowiadań A. Konefał:

„Gdzie mieszka złość? (złość)

„Po deszczu zawsze wychodzi słońce” (smutek)

„Nie bój się, Misiu” (strach)

„ Nieśmiałość” (nieśmiałość)

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

4.

Przeprowadzenie warsztatów na temat emocji przez psychologa w każdej grupie wiekowej:

1) nauka rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, kształtowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie

2) mini-trening odporności emocjonalnej: nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, nauka panowania nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji

Wg harmonogramu

Katarzyna Matławska

Psycholog

5.

„Zabawy i gry z emocjami” – przeprowadzenie cyklu zabaw rozwijających zdolność doświadczania i wyrażania emocji

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

6.

Przeprowadzenie przez specjalistów zatrudnionych w przedszkolu zabaw dla dzieci pomagających dostrzec własne mocne strony, umiejętności, wyjątkowość

Cały rok szkolny

Psycholog/ Pedagog

7.

Przeprowadzenie zajęć przez specjalistów zatrudnionych w przedszkolu na temat agresji: uświadomienie dzieciom, czym jest agresja i przemoc oraz jak sobie z nimi radzić; wdrażanie działań na rzecz ograniczania agresji i przemocy, kształtowanie umiejętności asertywnych; kształtowanie umiejętności zastępowania agresji, wnioskowania moralnego oraz kontroli emocji; kształtowanie poczucia odpowiedzialności oraz troski za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych.

Wg planów nauczycieli specjalistów

Psycholog

Pedagog specjalny

 

8.

Rozwijanie wiedzy rodziców na temat przyczyn i sposobów niwelowania zachowań agresywnych wśród dzieci poprzez spotkania informacyjne i rozmowy indywidualne.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

9.

Wspieranie dobrostanu nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu poprzez wzajemne wsparcie, optymalizację pracy zespołów zadaniowych, umożliwienie udziału w warsztatach/kursach na temat wypalenia zawodowego i sposobów jego przeciwdziałania

Cały rok szkolny

Dyrektor

Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

Spodziewane efekty:

•  nabycie przez dzieci umiejętności rozumienia potrzeb i trudności innych

•  doskonalenie umiejętności pokonywania barier w komunikacji międzyludzkiej

•  minimalizowanie zachowań agresywnych w przedszkolu

 

Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych

1.

Stworzenie przez nauczyciela wraz z dziećmi kodeksu przedszkolaka, zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu. Motywowanie dzieci do respektowania zasad i kształtowanie umiejętności samokontroli.

Wrzesień

Nauczyciele grup

2.

Stwarzanie przyjaznego klimatu w grupie, sprzyjającego okazywaniu troskliwości                                                   i zainteresowania koleżanką /kolegą z grupy np. organizacja urodzin dzieci w grupie.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

3.

Wykorzystanie literatury w poszukiwaniu przez dzieci prawd moralnych, zrozumieniu świata, kontaktu z pięknem i potrzeby obcowania z nim. Ukazywanie na ich podstawie wartości przyjaźni/koleżeństwa, poszanowania pracy, stosunku do kłamstwa.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

4.

Dostarczanie dzieciom literackich wzorów postępowania ludzi dobrych, prawdomównych. Zachęcanie dzieci do poszukiwania takich osób w swoim najbliższym otoczeniu.

 

 

5.

Zorganizowanie akcji na rzecz schroniska - niesienie pomocy potrzebującym zwierzętom, nauka właściwego zachowania wobec nich. Dokarmianie ptaków zimą w przedszkolnym ogrodzie.

Listopad/luty

Anna Lewandowska

Katarzyna Matławska

6.

Zbiórka puszek aluminiowych  w ramach akcji „Przedszkolny Puszkożerca”.

Czerwiec

Sylwia Walczak

Ewa Marek

Natalia Misztal

Spodziewane efekty:

•   ukształtowanie umiejętności przyjmowania przez dzieci perspektywy innych ludzi

•   rozwinięcie umiejętności zachowania się w określonej sytuacji społecznej w sposób empatyczny

•    rozwinięcie u dzieci umiejętności dokonywania autorefleksji i ewentualnej korekty swojego zachowania

Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym

 

1.

Doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie wprowadzania edukacji włączającej. – praca                    w zespołach

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

2.

Organizacja otoczenia dzieci ze SPE, które sprzyja różnorodnej aranżacji przestrzeni edukacyjnej we współpracy z dziećmi i personelem obsługowym oraz rodzicami,

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

3.

Bieżące oraz planowe wsparcie specjalistyczne (logopedy/terapeuty pedagogicznego/pedagoga specjalnego) na terenie przedszkola

Cały rok szkolny

Nauczyciele specjaliści

4.

Wsparcie psychologa w ramach współpracy z Poradnią psychologiczno-pedagogiczną                                         w Goleniowie.

Cały rok szkolny

Dyrektor

Spodziewane efekty:

•  uzyskanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dzieci i rodziców

•  optymalizacja działań podejmowanych w przedszkolu w zakresie wsparcia rodziny

•  rozszerzenie zakresu i form współpracy z instytucjami zewnętrznymi

•  podniesienie jakości wsparcia udzielanego rodzinom przedszkolaków

 

PRIORYTET 4

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.

Zadania do realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Diagnoza potrzeb szkoleniowych nauczycieli w zakresie rozwijania umiejętności metodycznych w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych.

wrzesień

Lider WDN

2.

Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych dzieci poprzez przestrzeganie zapisów "Polityki bezpieczeństwa danych osobowych" m.in. przechowywanie danych w bezpiecznym miejscu, przetwarzania danych w zakresie nadanym upoważnieniom.

Cały rok szkolny

Dyrektor

 

Nauczyciele

3.

Zapoznanie się nauczycieli z dokumentem: „Wytyczne etyczne dla nauczycieli dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji i danych w nauczaniu i uczeniu się” opracowanym przez Komisję Europejską https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-materials/use-artificial-intelligence-ai-and-data-teaching-and-learning_pl w ramach zespołów samokształceniowych. Wdrożenie wytycznych do pracy nauczycieli przedszkola.

Cały rok szkolny

Dyrektor

 

Nauczyciele

4.

Udział w ogólnopolskim projekcie p. Anny Świć: „Uczymy Dzieci Programować”.

Wg harmonogramu programu

Wszyscy nauczyciele

5.

Planowanie zajęć z zakresu podstaw kodowania z wykorzystaniem maty do kodowania, gier edukacyjnych z użyciem  robota GeniBot/Photon..

Cały rok szkolny

Wszyscy nauczyciele

6.

Wykorzystywanie sztucznej inteligencji do tworzenia materiałów edukacyjnych i wyszukiwania informacji np.

•  ChatGPT-3 https://talkai.info/pl/chat/ - poznanie przez nauczycieli zasad pisania poleceń (prompt)

•  korzystanie z aplikacji opartych na Al w Canvie np. DALL-E, Murf-Al, Imagen

•  Używanie wtyczki do przeglądarki internetowej HARPA AI https://harpa.ai/ umożliwiającej szybsze wyszukiwanie informacji

•  Tworzenie prezentacji z wykorzystaniem TOME AI  https://tome.app/

Cały rok szkolny

Dyrektor

 

Nauczyciele

7.

Wybór optymalnej formy kształcenia na odległość w przypadku konieczności wprowadzenia edukacji zdalnej, w porozumieniu z rodzicami:

•  nauczanie w formie konsultacji wspomaganej komputerem,

•  korespondencyjnej wymiany materiałów szkoleniowych i prac kontrolowanych oraz konsultowania się dziecka z nauczycielem różnymi sposobami (telefon, poczta elektroniczna, Skype),

•  wymiana informacji miedzy nauczycielem, a rodzicem z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, przesyłanie zadań/ propozycji jako posty,

•  tworzenie poczty grupowej.

 

W razie potrzeb

Dyrektor

Spodziewane efekty:

•     wzrost świadomości dzieci o negatywnych konsekwencjach związanych z nadmiernego korzystaniem z internetu/gier komputerowych

•     zapewnienie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych w przedszkolu

•     optymalizacja wypracowanego w przedszkolu systemu nauczania na odległość.

 

PRIORYTET 5

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych                         i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

Zadania

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Wykorzystanie programu E. Gruszczyk-Kolczyńskiej „ Dziecięca Matematyka” w celu zaplanowania płynnej realizacji działów edukacji matematycznej w poszczególnych grupach wiekowych.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

2.

Systematyczne prowadzenie zajęć matematycznych oraz zabaw badawczych z wykorzystaniem naturalnych okazów (owoce, warzywa, kwiaty sezonowe, żołędzie, kasztany itp.) oraz przedmiotów codziennego użytku- matematyka sensoryczna.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

3.

Wykonywanie przez dzieci prac plastycznych nawiązujących do treści matematycznych

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

4.

Umożliwienie dzieciom podejmowania zabaw matematycznych: zabawy konstrukcyjne, łamigłówki, zabawy ruchowe, eksperymenty.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

5.

Umożliwienie dzieciom podejmowania próby projektowania i wykonywania pomocy dydaktycznych przydatnych do zabaw i zajęć kształtujących pojęcia matematyczne.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

6.

Zapraszanie gości związanych ze światem nauki, informatyki, fizyki, matematyki (rodzice dzieci/nauczyciele szkół)

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

7.

Wzbogacanie bazy przedszkolnej w pomoce dydaktyczne ułatwiające organizację i podnoszące atrakcyjność zajęć matematycznych i przyrodniczych

Cały rok szkolny

Dyrektor

 

Nauczyciele grup

8.

Założenie kalendarza pogody –systematyczne dokonywanie obserwacji

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

9.

Zorganizowanie kącika przyrody, zagospodarowanie ogródków przedszkolnych - gromadzenie materiału przyrodniczego  i uzupełnianie go na bieżąco (sezonowość), Zielony ogródek – wysiewanie nasion do skrzynek, założenie hodowli
roślin cebulkowych, pielęgnacja kącika przyrody.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

10.

Spacery i wycieczki, obserwacja przyrody. Rozumienie istoty zmian zachodzących w świecie roślin i zwierząt, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów zapachów.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

11.

Wycieczka na łąkę. Poznanie ekosystemu łąki- zależności pomiędzy światem roślin i zwierząt. Zakładanie zielnika, zbieranie roślin rosnących na łące. Zwrócenie uwagi na lecznicze właściwości roślin.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

12.

Realizacja innowacji pedagogicznych: „Maluchów przygody wśród przyrody”, „Leśna przygoda”.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

Spodziewane efekty:

•  wsparcie rozwoju poznawczego dzieci zarówno uzdolnionych, jak i dzieci z trudnościami - rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz umiejętności obserwacji i wnioskowania

•  wzbogacania wiedzy matematycznej i przyrodniczej, kształtowanie dojrzałości szkolnej

•  wzbogacenie warsztatu nauczycieli

•  budzenie przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt poprzez kształtowanie właściwych postaw i zachowań..

 

 

 

 

PRIORYTET 6

Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

Zadania

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Poznanie siebie

„Bohater dnia” - umożliwienie dzieciom przedstawienia swoich zainteresowań, pasji, hobby,  opowiadania o sobie w grupie rówieśniczej.

 

W ciągu roku szkolnego

Nauczyciele grup

 

Psycholog

2.

Świat zawodów i rynek pracy

Przeprowadzenie tematyki: „Zawody” w każdej z grup

Umożliwienie dzieciom odgrywanie  różnych ról zawodowych w zabawie

Organizacja kącików tematycznych związanych z danym zawodem – umożliwienie dzieciom podejmowanie próby posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny.

W ciągu roku szkolnego

Nauczyciele grup

 

Psycholog

4.

Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych

Umożliwienie dzieciom podejmowania prób decydowania w ważnych dla niego sprawach, indywidualnie i w ramach działań grupy rówieśniczej np. poprzez planowanie dnia w przedszkolu, wybór zabaw/ćwiczeń fizycznych wykonywanych w grupie.

W ciągu roku szkolnego

Nauczyciele grup

 

Psycholog

5.

Organizowanie wycieczek zawodoznawczych.

W ciągu roku szkolnego

Nauczyciele grup

6.

Organizacja spotkań na terenie przedszkola z przedstawicielami rożnych zawodów/prezentacje multimedialne i filmy edukacyjne.

W ciągu roku szkolnego

Nauczyciele grup

Spodziewane efekty:

•  poznanie przez dzieci swoich mocnych i słabych stron

•  zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami

•  ukształtowanie motywacji do działania

•  pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci.

 

PRIORYTET 7

Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym

Zadania

Termin

Osoby odpowiedzialne

1.

Wymiana doświadczeń z dyrektorami i nauczycielami, którzy już pracowali z dziećmi cudzoziemskimi – wykorzystanie dostępnych źródeł informacji i materiałów (MEN, kurator oświaty, organizacje pozarządowe, wydawnictwa, itp.).

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

 

2.

Optymalizacja form komunikacji z dzieckiem i rodzicem przybyłym z zagranicy, w razie potrzeby rozszerzenie o formy komunikacji alternatywnej.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

 

3.

Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego dla dzieci cudzoziemskich, przy wspierającym udziale specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej, specjalistycznej lub placówki doskonalenia nauczycieli.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

4.

Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom dzieci w formie porad/konsultacji/warsztatów (zgodnie z potrzebami).

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

5.

Wykorzystanie książek do rozwijania u dzieci z doświadczeniem migracyjnym poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej - stworzenie przez nauczycieli bibliografii we współpracy z Biblioteką Pedagogiczną w Mostach.

Cały rok szkolny

Nauczyciele grup

Nauczyciele specjaliści

Spodziewane efekty:

•   wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci z doświadczeniem migracyjnym

•   uzyskanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dzieci i rodziców

 

 

 

 

 

Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej Przedszkola Publicznego w Mostach zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej nr ………                                                       z dnia ………………

 

 

 

Członkowie rady pedagogicznej:

Podpis:

1.         Dyrektor Jolanta Tomicka

 

2.         Anna Lewandowska

 

3.         Katarzyna Matławska

 

4.         Paulina Marcinkowska-Felis

 

5.         Ewa Marek

 

6.         Natalia Misztal

 

7.         Sylwia Walczak

 

 

Data dodania: 2018-09-18 07:38:40
Data edycji: 2024-09-11 21:09:01
Ilość wyświetleń: 7278

Kalendarz

Konkursy

ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU!
Więcej informacji
GodłoBIP

„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”

Michel de Montaigne

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej