RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM W MOSTACH
ROK SZKOLNY 2022/2023
GODZINY |
REALIZACJA ZADAŃ
|
6.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi dotyczących emocji i uczuć. Zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę. |
8.00- 8.15 |
„Poranna relaksacja”- ćwiczenia rozwijające koncentrację uwagi i radzenie sobie z trudnymi emocjami. Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe. |
8.15-8.45 |
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
8.45-9.00 |
Czynności higieniczne i samoobsługowe. Mycie rąk, zębów. Wdrażanie dzieci do prawidłowego wykonywania zabiegów higienicznych w toalecie. |
9.00-10.00 |
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Tworzenie okazji do prowadzenia obserwacji, eksperymentowania i odkrywania, na różnych poziomach edukacyjnych z wykorzystaniem naturalnych predyspozycji i potencjału rozwojowego dzieci. |
10.00-10.15 |
Drugie śniadanie. Realizacja treści z zakresu rozwijania samodzielności i samoobsługi, eksponowanie pracy dyżurnych. |
10.15-11.00 |
Zajęcia z języka angielskiego wg planu zajęć. Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe, tropiące, wycieczki, spacery- poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola- stwarzanie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej z uwzględnieniem zmian zachodzących w cyklu czterech pór roku. Zabawy z zachowaniem zasad gwarantujących bezpieczeństwo. |
11.00-12.00 |
Zajęcia z języka angielskiego wg planu zajęć. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela z wykorzystaniem zabawek zgromadzonych w sali. Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, badawcze, plastyczne według zainteresowań dzieci. Indywidualna praca z chętnymi dziećmi. Praca z dzieckiem zdolnym. Praca zespołowa i indywidualna z dziećmi. Realizacja celów wynikających z zaplanowanych działań innowacyjnych - zaspakajanie potrzeb poznawczych i emocjonalnych dzieci. |
12.00-12.15 |
Czynności higieniczno-sanitarne, przygotowanie do zupy. Praca dyżurnych – nakrywanie stołów- realizacja założeń Planu Daltońskiego. |
12.15-12.30 |
Zupa. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kształtowanie nawyków prawidłowego odżywiania się, rozwijanie samodzielności i samoobsługi w zakresie spożywania posiłków. |
12.30-13.45 |
Relaks-bajkoterapia, muzykoterapia- wyciszenie organizmu podczas odpoczynku. Zabawy dowolne dzieci, gry stolikowe. Sytuacje edukacyjne Zajęcia dodatkowe: religia dwa razy w tygodniu wg planu zajęć. |
13.45-14.00 |
Przygotowanie do drugiego dania- czynności porządkowe, higieniczne |
14.00-14.30 |
Drugie danie. Realizacja założeń programowych w zakresie kulturalnego zachowywania się przy stole, stosowania zwrotów grzecznościowych, prawidłowego posługiwania się sztućcami. Rozwijanie u dzieci wiedzy dotyczącej znaczenia zbilansowanej i urozmaiconej diety. |
14.30-16.30 |
Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy edukacyjne, gry i zabawy stolikowe, zabawy ruchowe w sali gimnastycznej z użyciem pianek rehabilitacyjnych, porządkowanie sali, zabawy na świeżym powietrzu. Praca indywidualna i w małych zespołach. |
Drodzy Rodzice !
Ramowy rozkład dnia może ulegać czasowym modyfikacjom ze względu na trudne warunki atmosferyczne, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości i imprezy przedszkolne, przedstawienia, wycieczki lub realizację projektów edukacyjnych i innowacji.
Rada Pedagogiczna
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4