Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
Co roku w naszej szkole obchodzimy Dzień Głośnego Czytania. W tym roku nie mogło być inaczej. Tym razem Dzień Głośnego Czytania zorganizowany był wokół dwóch bloków przedmiotowych: humanistycznych oraz matematyczno-przyrodniczych. Nauczyciele obu zespołów przygotowali dla uczniów ciekawe i atrakcyjne zadania.
Klasy IV - VI tego dnia rozwijały kompetencje matematyczno-przyrodnicze, a klasy VII – VIII zajmowały się lekturą „Kamienie na szaniec”.
Po raz kolejny młodzież współpracowała z sobą w grupach mieszanych i miała okazję do wymiany doświadczeń. Znów mogli przekonać się, że różne dziedziny wiedzy łączą się z sobą i wykorzystać je w praktyce (umiejętności z j. polskiego, wiedza z historii, matematyki, umiejętności z geografii, informatyki, plastyki itp.).
KLASY VII -VIII
Po przeczytaniu kilku fragmentów, uczniowie podzieleni na grupy opracowywali CV głównych bohaterów. Układali też pytania do krzyżówki oraz pracowali z mapą Warszawy, na której zaznaczali prawdopodobną trasę przejazdu karetki transportującej Rudego z Al. Szucha na Pawiak. Na koniec wypisywali kartki z życzeniami dla Powstańców.
KLASY IV – VI
Uczniowie po przeczytaniu książki „Jesień liścia Jasia” musieli wskazać przykłady symetrii w otaczającym nas świecie i wykonać kilka rysunków. Piękne, kolorowe liście bardzo pomogły uczniom w zrozumieniu symetrii, a małe lusterka dodatkowo podpowiedziały jak powinien wyglądać symetryczny rysunek.
W doskonaleniu umiejętności matematycznych pomogła nam również książka Brendana Wenzela „A każdy widział kota”, która pokazuje, jak perspektywa z jakiej patrzymy na kota kształtuje to, co widzimy. Następnie uczniowie grali w ”Trzy widoki”. Gra polegała na budowaniu z kostek, przestrzennych figur narysowanych na kartach z trzech stron. Uczniowie projektowali również własne karty do gry.
Wszystkie te zadania przyczyniły się do rozwoju zmysłu obserwacji, ciekawości i wyobraźni matematycznej.
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4