"By się rozwijać potrzebuję innych ludzi (...) gdy się nudzę, włączam sobie gry lub filmik. Nie potrafię inaczej, nie wiem, jak mogę inaczej".
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

 

Co roku w naszej szkole obchodzimy Dzień Głośnego Czytania. W tym roku nie mogło być inaczej. Tym razem Dzień Głośnego Czytania zorganizowany był wokół dwóch bloków przedmiotowych: humanistycznych oraz matematyczno-przyrodniczych. Nauczyciele obu zespołów przygotowali dla uczniów ciekawe i atrakcyjne zadania.

Klasy IV - VI tego dnia rozwijały kompetencje matematyczno-przyrodnicze, a klasy VII – VIII zajmowały się lekturą „Kamienie na szaniec”.

Po raz kolejny młodzież współpracowała z sobą w grupach mieszanych i miała okazję do wymiany doświadczeń. Znów mogli przekonać się, że różne dziedziny wiedzy łączą się z sobą i wykorzystać je w praktyce (umiejętności z j. polskiego, wiedza z historii, matematyki,  umiejętności z geografii, informatyki, plastyki itp.).

 

KLASY VII -VIII

Po przeczytaniu kilku fragmentów, uczniowie podzieleni na grupy opracowywali CV głównych bohaterów. Układali też pytania do krzyżówki oraz pracowali z mapą Warszawy, na której zaznaczali prawdopodobną trasę przejazdu karetki transportującej Rudego z Al. Szucha na Pawiak. Na koniec wypisywali kartki z życzeniami dla Powstańców.

KLASY IV – VI

Uczniowie po przeczytaniu książki „Jesień liścia Jasia” musieli wskazać  przykłady symetrii w otaczającym nas świecie i wykonać kilka rysunków. Piękne, kolorowe liście bardzo pomogły uczniom w zrozumieniu symetrii, a małe lusterka dodatkowo podpowiedziały jak powinien wyglądać symetryczny rysunek.

W doskonaleniu umiejętności matematycznych pomogła nam również książka Brendana Wenzela  „A każdy widział kota”, która pokazuje, jak perspektywa z jakiej patrzymy na kota kształtuje to, co widzimy. Następnie uczniowie  grali w ”Trzy widoki”. Gra polegała na budowaniu z kostek, przestrzennych figur narysowanych na kartach z trzech stron. Uczniowie projektowali również własne karty do gry.

Wszystkie te zadania przyczyniły się do rozwoju zmysłu obserwacji, ciekawości i wyobraźni matematycznej.

 

Data dodania: 2019-12-31 17:01:02
Data edycji: 2019-12-31 17:07:29
Ilość wyświetleń: 518

Kalendarz

Konkursy

ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU!
Więcej informacji
GodłoBIP

„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”

Michel de Montaigne

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej