W jaki sposób sprawdzić czy uczniowie znają treść lektury?
Znów sprawdzian?
NIE! Jak to zrobić by było to przyjemne i ciekawe zarówno dla uczniów, jak i dla nauczyciela?
A MOŻE BY TAK NAGRAĆ FILM?
Moi zdolni uczniowie na jedną lekcję zamienili się w reżyserów, scenografów itd.
Zadanie było proste: przedstaw w formie filmu treść lektury.
Warunek był jeden, aby dobrze wykonać to zadanie należało znać treść lektury.
Młodzież przygotowała makiety, rekwizyty i TELEFONY!
Przygotowywali ujęcia, robili zdjęcia, a następnie za pomocą aplikacji PICPAC stworzyli film.
Zabawa była świetna, kreatywna i twórcza.
Uczniowie musieli wykazać się wieloma umiejętnościami:
zaplanować pracę, stworzyć scenografię, opracować scenariusz, wykazać się kreatywnością i umiejętnością korzystania z narzędzi TIK.
Praca musiała być spójna i logiczna.
Na efekty nie trzeba był długo czekać! Dla mnie bomba.
Mało tego, jestem przekonana, że moi uczniowie przeczytali lekturę. :)
M. Wojciechowska
Poniżej film Marcela, Filipa i Olka; Patrycji, Dominiki i Magdy. Filmy pozostałych uczniów:
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4