Na ostatnich lekcjach języka polskiego piątoklasiści uczyli się redagować opowiadanie z dialogiem. Poznali jego wyznaczniki i elementy. Następnie przystąpili do pisania twórczego opowiadania w parach. Nie było to łatwe zadanie, ale prawdziwe wyzwanie czekało na nich dopiero w sali komputerowej. Tam, uczniowie musieli zakodować swoje opowiadanie w Scratchu. Wymagało to od nich wielu umiejętności, ale stanęli na wysokości zadania i świetnie sobie z nim poradzili. Wprowadzenie metody kodowania pisemnych form wypowiedzi wzbudziło duże zainteresowanie u uczniów, zainspirowało ich, pobudziło ciekawość, chęć działania, odkrywania i poznawania, sprowokowało do myślenia twórczego i kreatywnego, poprzez zabawę skłoniło do analizy i logicznego myślenia. W ten sposób tradycyjne opowiadania zyskały zupełnie nową formę.
M. Wojciechowska
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4