"By się rozwijać potrzebuję innych ludzi (...) gdy się nudzę, włączam sobie gry lub filmik. Nie potrafię inaczej, nie wiem, jak mogę inaczej".
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset

Wycieczka edukacyjna klas 5-8 na Dolny Śląsk

Przez trzy dni poznawaliśmy piękno naszego kraju, dokładniej Dolnego Śląska (geografia). Mogliśmy podziwiać architekturę Wrocławia, Jeleniej Góry, Wałbrzycha, zamku Książ (plastyka), w tym samym miejscu poznać losy siedziby rodu Hochbergów i jego wojenne dzieje (wiadomo: historia). W muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu była lekcja polskiego- czytanie informacji o Tadeuszu Różewiczu (czytania ze zrozumieniem generalnie sporo w każdym muzeum, podobnie słuchania ze zrozumieniem przewodników). Afrykarium we Wrocławiu to spora dawka biologii ( większość z nas po pobycie w „afrykańskiej dżungli” – bardzo gorącej i wilgotnej- stwierdziła, że na Czarny Ląd raczej się nie wybierze). Zwiedzanie dawnej kopalni węgla kamiennego „Julia” to – znów – historia, bo poznawanie niełatwego życia górników, odrobina techniki ( działanie maszyn), geografia ( zasoby naturalne Polski i metody ich wydobywania). Ale najbardziej powinna być z nas zadowolona pani od wuefu: chodziliśmy bardzo dużo, a wspięcie się na Sky Walk zasługuje na najwyższą ocenę! Podczas wspinaczki jak prawdziwi sportowcy pokonywaliśmy swoje słabości (strach przed wysokością), działaliśmy fair play pomagając sobie nawzajem i motywując się do wysiłku. Oczywiście, jak w prawdziwej szkole, były i przerwy. Wykorzystaliśmy je na zakupy (matematyka).
Pięknie, pouczająco, większość twierdzi, że zbyt krótko ?
Data dodania: 2023-10-10 12:10:43
Data edycji: 2023-10-10 12:15:09
Ilość wyświetleń: 140

Kalendarz

Konkursy

ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU!
Więcej informacji
GodłoBIP

„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”