Spis treści
Obszar I: Poprawa wyników nauczania oraz wyników egzaminów zewnętrznych.............. 2
Obszar III: Podniesienie poziomu jakości edukacji w wybranych obszarach..................... 12
Obszar I: Bezpieczeństwo i higiena pracy uczniów. Postawy społeczne........................... 20
Obszar V: Współpraca z rodzicami i lokalnym środowiskiem......................................... 38
Obszar VII: Kształtowanie postaw patriotycznych uczniów i tradycji szkoły..................... 43
Cele:
ZADANIA |
SPOSÓB REALIZACJI |
OBJĘCI ZADANIAMI |
ODPOWIEDZIALNI |
TERMINY |
DOWODY REALIZACJI |
|
Wykorzystanie wyników diagnozy dydaktycznej do modyfikowania procesu nauczania
|
1. a) b)
|
Nauczyciele: klas edukacji wczesnoszkolnej zapoznają się z wnioskami z analizy testu kompetencji po klasie III SP (z ub. r. szk.), klas 4-8 zapoznają się z wnioskami z analizy testu kompetencji po klasie III. |
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
Nauczyciele Szkoły Podstawowej klas 4-8
|
Przewodniczący zespołu przedmiotowego
Przewodniczący zespołów przedmiotowych: humanistycznego, matematycznoprzyrodniczego |
sierpień
sierpień
|
Protokół z posiedzenia zespołów przedmiotowych
Protokoły z posiedzeń zespołów przedmiotowych
|
2. |
Przeprowadzenie badania dojrzałości szkolnej dzieci rozpoczynających klasę pierwszą. |
Uczniowie klas I
|
Nauczyciele klas pierwszych |
październik
|
Testy dojrzałości szkolonej |
|
|
3. Przeprowadzenie i podsumowanie wyników testów diagnozujących w kl. I – III na początku i na końcu roku szkolnego ustalenie wniosków do dalszej pracy.
|
Uczniowie klasy I Uczniowie klasy II Uczniowie klasy III |
Nauczyciel klasy I Nauczyciel klasy II Nauczyciel klasy III |
październik czerwiec |
Testy, sprawozdania z analizy i interpretacji wyników |
|
|
4. a) − − − − |
Przeprowadzenie i analiza testów sumujących: w klasie IV – VII: w klasie IV z j. polskiego, historii, matematyki, przyrody, j. angielskiego, w klasie V z j. polskiego, matematyki, historii, geografii, biologii, j. angielskiego w klasie VI z j. polskiego, matematyki, historii, geografii, biologii, j. angielskiego w klasie VII z j. polskiego, |
Uczniowie klasy IV - VII
|
Przewodniczący zespołów przedmiotowych, nauczyciele badanych przedmiotów
|
wrzesień maj
|
Testy, sprawozdania z analizy i interpretacji wyników
|
|
|
matematyki, historii, geografii, biologii, chemii, fizyki, j. angielskiego, j. niemieckiego |
|
|
|
|
5. Przeprowadzenie i analiza próbnego egzaminu dla uczniów kl. VII SP. |
Uczniowie kl. VII
|
Przewodniczący zespołów przedmiotowych
|
maj
|
Testy, sprawozdania z analizy i interpretacji wyników
|
|
6. Rozwiązywanie testów egzaminacyjnych raz na dwa miesiące z: matematyki, jęz. polskiego, jęz. angielskiego
|
Uczniowie kl. VII
|
Nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych |
Zgodnie z harmonogramem ustalonym przez zespół przedmiotowy |
Testy, wyniki |
|
7. Zapoznanie nauczycieli z wnioskami z analizy i analizą wyników egzaminu próbnego dla uczniów kl. VII SP. |
Nauczyciele kl. VII |
Przewodniczący zespołów przedmiotowych |
sierpień |
Sprawozdania z analizy i interpretacji wyników |
|
8. Przeprowadzenie i analiza próbnego egzaminu ósmoklasisty.
|
Uczniowie klasy VIII |
Przewodniczący zespołów przedmiotowych |
październik marzec
|
Testy, sprawozdania z analizy i interpretacji wyników
|
|
9. Zapoznanie uczniów i ich rodziców z wynikami i wnioskami z analizy próbnego egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, matematyki i j. angielskiego w ramach konsultacji indywidualnych |
Uczniowie klasy VIII Rodzice
|
Wychowawcy klas VIII Nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych |
listopad marzec
|
Zapisy w dzienniku lekcyjnym |
10. Przeprowadzanie comiesięcznych testów z j. polskiego skonstruowanych na wzór zadań egzaminacyjnych w klasach VIII |
Uczniowie klas VIII |
Elżbieta Tarczykowska Joanna Kolczyński |
IX – IV 2022/2023 |
Oceny z testów |
|
11. Dokonanie analizy i interpretacji wyników egzaminu ósmoklasisty. |
Nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych w klasie VIII |
Przewodniczący zespołów przedmiotowych
|
Sierpień |
Protokół z posiedzenia zespołów przedmiotowych, wnioski i zalecenia z dokonanych analiz |
|
12. |
Przeprowadzenie testu próbnego z przedmiotów egzaminacyjnych dla uczniów klas 78 w obecności rodziców |
Nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych w klasie VII i VIII |
Przewodniczący zespołów przedmiotowych
|
Wg harmonogramu zespołów |
Lista obecności rodziców Testy oraz wnioski i zalecenia z dokonanych analiz |
Stosowanie innowacyjnych metod i form w procesie nauczania
|
1. a) b) |
Stosowanie elementów oceniania kształtującego na zajęciach edukacyjnych: określanie celu lekcji i kryteriów sukcesu, ocena koleżeńska. |
Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej
|
Nauczyciele wszystkich przedmiotów
|
Cały rok
|
Zapisy w zeszytach uczniów, zapisy w dzienniku elektronicznym, protokoły zespołów przedmiotowych
|
2. Realizowanie projektów edukacyjnych i POE jako aktywnej metody nauczania w ramach różnych przedmiotów. Edukacja wczesnoszkolna: − “Współpraca zamiast rywalizacji” − “Dzień otwartych klas” Klasy 4-8: − “Zmysły” − “Tolerancja” |
Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej
|
Beata Korobczuk Małgorzata Cynarzewska - Okunek nauczyciele
|
Wrzesień
2 razy w roku szkolnym
|
Zapisy w zeszytach, dzienniku elektronicznym, protokoły zespołów przedmiotowych
|
||
|
− |
Święta narodowe (11 listopad, 3 Maja) |
|
|
Październik Marzec
|
|
3. |
Stosowanie narzędzi TIK na lekcjach |
Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej
|
Nauczyciele wszystkich przedmiotów
|
cały rok
|
Zapisy w dzienniku
|
|
4. |
Prowadzenie lekcji w modelu lekcji odwróconej |
Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej
|
Nauczyciele wszystkich przedmiotów
|
cały rok
|
Zapisy w dzienniku |
Cele:
ZADANIA
|
SPOSÓB REALIZACJI |
OBJĘCI ZADANIEM |
ODPOWIEDZIALNI |
TERMINY |
DOWODY REALIZACJI |
Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów
|
1. Diagnozowanie uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych w konsultacji ze specjalistami.
|
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Nauczyciele, pedagog, wychowawcy, nauczyciele specjaliści |
Wg potrzeb |
Skierowania do Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, opinie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej |
|
2. − − |
Organizacja warsztatów wspierających rozwój psychofizyczny dzieci z: logopedą oraz innymi specjalistami nauczycielami różnych zajęć edukacyjnych zgodnie z potrzebami rodziców. |
Rodzice uczniów Szkoły Podstawowej |
Logopeda i inni specjaliści, Nauczyciele różnych zajęć edukacyjnych (zgodnie z potrzebami rodziców)
|
Zgodnie z haromonogramem ustalonym w porozumieniu z rodzicami |
Zapisy w dziennikach zajęć |
Indywidualizowanie pracy z uczniem, mającym specyficzne potrzeby edukacyjne
|
1. Stosowanie zaleceń zawartych w opiniach Poradni psychologiczno – pedagogicznej.
|
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
Adnotacje w dzienniku lekcyjnym i dziennikach zajęć pozalekcyjnych
|
|
2. Udzielanie uczniom o specyficznych potrzebach edukacyjnych pomocy psychologicznopedagogicznej na zajęciach dydaktycznowyrównawczych, korekcyjnokompensacyjnych, logopedycznych i kołach przedmiotowych.
|
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Wszyscy nauczyciele
|
Cały rok
|
Dzienniki zajęć pozalekcyjnych i specjalistycznych
|
|
3. |
Prowadzenie dodatkowych zajęć z przedmiotów egzaminacyjnych dla uczniów klasy VIII |
Uczniowie klasy VIII |
Nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych |
Wrzesień/kwiecień 2022/2023 |
Dziennik zajęć |
Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów |
1.
|
Przygotowanie oferty kół zainteresowań. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Nauczyciele, dyrektor |
wrzesień/październik |
Harmonogram zajęć pozalekcyjnych, dzienniki zajęć pozalekcyjnych |
2.
|
Prowadzenie kół zainteresowań zgodnie z potrzebami uczniów. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Nauczyciele |
cały rok |
Oferta kół zainteresowań na stronie szkoły i szkolnym Facebooku
|
|
3.
|
Prowadzenie zajęć artystycznych i wychowania fizycznego zgodnie ze zdiagnozowanymi oczekiwaniami uczniów. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Nauczyciele zajęć artystycznych i wychowania fizycznego |
Cały rok |
Plany dydaktyczne z zajęć artystycznych i wychowania fizycznego |
|
Umożliwianie uczniom weryfikowania poziomu ich wiedzy i umiejętności |
1. |
Organizowanie różnego rodzaju konkursów szkolnych oraz zawodów sportowych; zachęcanie uczniów do brania w nich udziału. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
Harmonogram konkursów i zawodów sportowych |
|
2. |
Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych, wiedzy i umiejętności, artystycznych oraz w zawodach sportowych różnego szczebla. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Wszyscy nauczyciele |
Wg harmonogramów konkursów i zawodów sportowych |
Protokoły z konkursów i komunikaty z zawodów |
Promowanie osiągnięć uczniów |
1.
|
Nagradzanie i wyróżnianie uczniów biorących udział w konkursach oraz osiągających sukcesy edukacyjne. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Dyrektor, wychowawcy, nauczyciele – opiekunowie uczniów |
Apele podsumowujące
|
Dyplomy, tablica „Nasze sukcesy”, strona internetowa szkoły |
2.
|
Informowanie na apelach, na stronie internetowej szkoły i tablicy „Nasze sukcesy” o osiągnięciach uczniów. |
|
|
Informowanie: bezpośrednio - do 5 dni po otrzymaniu informacji o sukcesie |
|
|
Motywowanie uczniów do zwiększonego wysiłku intelektualnego |
1. |
Przeprowadzenie prezentacji i pogadanki dla rodziców uczniów klas IV – VIII na temat „Zmieniającej się szkoły” oraz budowania pozytywnych relacji |
Rodzice
|
Dyrektor Wice dyrektor Beata Korobczuk
|
Pierwsze zebranie z rodzicami
|
Zapis w dzienniku
|
|
nauczyciel – rodzic i wpływu na motywację uczniów. |
|
|
|
|
2. Zapoznanie uczniów ze stylami i metodami uczenia się. |
Uczniowie klas V - VIII
|
Bożena Trela Beata Korobczuk |
I półrocze |
Zapis w dzienniku
|
|
3. Udzielanie pochwał za odnoszone sukcesy na forum klasy i szkoły.
|
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Wychowawcy, wszyscy nauczyciele |
Wg potrzeb |
Dziennik lekcyjny, wpisy do zeszytów kontaktów z rodzicami |
|
4. Nagradzanie aktywności uczniów zgodnie z przedmiotowymi zasadami oceniania. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Wszyscy nauczyciele |
Wg potrzeb |
Wpisy do zeszytów kontaktów z rodzicami i dzienników lekcyjnych, oceny za aktywność. |
|
5. Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do możliwości uczniów poprzez modyfikację planów dydaktycznych z poszczególnych przedmiotów. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Wszyscy nauczyciele |
Wg potrzeb |
Plany dydaktyczne ze wszystkich przedmiotów
|
|
|
6. Zorganizowanie pomocy koleżeńskiej z poszczególnych przedmiotów i na zajęciach w świetlicy szkolnej. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Uczniowie
|
Wg potrzeb |
Punkty z zachowania dla udzielających pomocy oraz poprawa wyników nauczania |
Cele:
Podnoszenie atrakcyjności zajęć edukacyjnych |
1.
|
Stosowanie narzędzi TIK dla osiągania lepszych wyników nauczania i zainteresowania uczniów ww. dziedzinami wiedzy. |
Nauczyciele |
Przewodniczący zespołów |
cały rok
|
Zapisy w dzienniku, konspekty zajęć |
2. |
Prowadzenie innowacji pedagogicznych: |
|
|
|
|
|
|
− |
”Gram, doświadczam, uczę się - gamifikacja na lekcjach przyrody i |
Uczniowie klas 4-8
|
Magdalena Zygadlewicz
|
Cały rok
|
Program innowacji pedagogicznej |
|
|
biologii” |
|
|
|
|
|
− |
”Tropiciele przyrody” |
Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej |
Wychowawcy klas 1-3 |
|
|
3. − − − − Święta − − |
Przygotowanie i organizowanie Projektowanych Okazji Edukacyjnych: “Dzień otwartych klas” „Współpraca zamiast rywalizacji” „Zmysły” „ Tolerancja” Narodowe: Listopad Maj |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Nauczyciele |
|
Sprawozdania zespołów przedmiotowych
|
|
Organizacja zajęć popularyzujących przedmioty matematycznoprzyrodnicze |
1.
|
Prowadzenie kół zainteresowań, zajęć z uczniami uzdolnionymi, zajęć dydaktycznowyrównawczych z matematyki i przedmiotów przyrodniczych. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Przewodniczący i nauczyciele zespołu matematyczno – przyrodniczego oraz zespołu edukacji wczesnoszkolnej |
Cały rok |
Dzienniki zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz zajęć pozalekcyjnych |
|
2.
|
Organizowanie i przeprowadzanie konkursów matematycznych i propagujących wiedzę przyrodniczą. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Przewodniczący i nauczyciele zespołu matematyczno – przyrodniczego oraz zespołu edukacji wczesnoszkolnej |
Cały rok |
Plan pracy zespołów Harmonogram konkursów |
3.
|
Udział w Międzynarodowym Konkursie „Kangur”. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Przewodniczący zespołu matematyczno – przyrodniczego
|
Wg harmonogramu organizatora konkursu |
Informacja na stronie internetowej szkoły |
|
4. |
Światowy Dzień Łamigłówek, składanek” |
Uczniowie klas IV - VIII |
Nauczyciele matematyki |
Styczeń/luty |
Sprawozdanie z pracy zespołu matematyczno-przyrodniczego |
|
5. − − |
Akcje: Tydzień Kodowania Dzień Bezpiecznego Internetu |
Uczniowie klas IV - VIII |
Nauczyciele matematyki i informatyki |
październik listopad |
Sprawozdanie z pracy zespołu matematyczno-przyrodniczego |
|
6. |
Organizacja wycieczek edukacyjnych w celu rozwijania zainteresowań przedmiotami matematycznoprzyrodniczymi. |
Nauczyciele zespołu matematyczno - przyrodniczego |
Przewodniczący i nauczyciele zespołu matematyczno – przyrodniczego oraz edukacji wczesnoszkolnej
|
Cały rok |
Karty wycieczek |
Organizacja zajęć popularyzujących przedmioty humanistyczne |
1.
|
Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniami z języka polskiego ZDW |
Uczniowie klas IV - VIII |
Nauczyciele języka polskiego i angielskiego |
Cały rok |
Dzienniki zajęć |
2. |
Organizowanie i przeprowadzanie konkursów propagujących wiedzę z przedmiotów humanistycznych |
Uczniowie klas IV – VIII
|
Nauczyciele przedmiotowego zespołu humanistycznego
|
Cały rok
|
Sprawozdanie z pracy humanistycznego zespołu przedmiotowego
|
|
3. |
Organizowanie wyjazdów do kina, teatru, na wystawy, do muzeum, do filharmonii |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Nauczyciele |
Cały rok |
Karty wycieczek |
|
4.
|
Korelacja między przedmiotowa |
Uczniowie klas IV - VIII |
Nauczyciele przedmiotowego zespołu humanistycznego |
Wg. potrzeb |
Sprawozdanie pracy humanistycznego zespołu przedmiotowego |
|
Doskonalenie umiejętności i metod nauczania przez nauczycieli |
1. |
Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych |
Nauczyciele
|
Dyrektor
|
Wg. harmonogramu
|
Protokół z rady pedagogicznej
|
|
2. Prowadzenie przez nauczycieli wewnątrzszkolnych rad szkoleniowych
|
Nauczyciele |
Nauczyciel prowadzący szkolenie
|
listopad -EW luty – zespół humanistyczny maj – zespół matematyczno - przyrodniczy
|
Protokół z rady pedagogicznej
|
|
3. Obserwacja i omawianie lekcji koleżeńskich
3a. Lekcje otwarte w obecności rodziców
|
Nauczyciele
Uczniowie Szkoły Podstawowej Rodzice |
Nauczyciel prowadzący lekcję koleżeńską
Nauczyciel prowadzący lekcję
|
Wg. harmonogramu zespołu
Wg. harmonogramu zespołu przedmiotowego |
Sprawozdania zespołów
Zapis w dzienniku Sprawozdanie zespołu
|
||
4. Udział w dwóch szkoleniach doskonalących indywidualny warsztat nauczyciela |
Nauczyciele
|
Nauczyciele
|
Wg. harmonogramu szkoleń
|
Zaświadczenia, certyfikaty
|
||
5. Aktualizacja PZO
|
Nauczyciele
|
Nauczyciele |
Wrzesień |
PZO |
Cele:
ZADANIA |
SPOSÓB REALIZACJI |
OBJĘCI ZADANIEM |
ODPOWIEDZIALNI |
TERMIN REALIZACJI |
DOWODY REALIZACJI |
Podejmowanie działań zmierzających do poprawy stanu czytelnictwa |
1. Przeprowadzanie całorocznego szkolnego konkursu czytelniczego. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Nauczyciel bibliotekarz |
Cały rok (podsumowanie po I i II semestrze) |
Comiesięczne i semestralne wyniki konkursu umieszczone na tablicy informacyjnej
|
2. Systematyczna analiza stanu czytelnictwa w klasach. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Nauczyciel bibliotekarz, wychowawcy |
1 x w miesiącu
|
Wydruk z programu MOL NET +
|
|
3. Organizowanie konkursów czytelniczych, w tym międzyszkolny konkurs Czytasz? Czytam! |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Nauczyciel bibliotekarz oraz nauczyciele przedmiotów |
Zgodnie z planem pracy biblioteki szkolnej i planami dydaktycznymi
|
Wyniki konkursów
|
|
4. Badanie oczekiwań uczniów w zakresie wzbogacania księgozbioru biblioteki. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Nauczyciel bibliotekarz |
Cały rok |
Wykaz literatury do zakupienia |
|
5. Uzupełnienie księgozbioru o nowe lektury zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Nauczyciel bibliotekarz i dyrektor |
cały rok |
Nowe lektury w księgozbiorze |
||
|
6. − − − − − − −
|
Udział w ogólnopolskich akcjach i imprezach promujących czytelnictwo: Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania Noc Bibliotek Dzień Postaci z Bajek Tydzień Bibliotek Szkolnych Dzień Książki Święto Uwalniania Książek ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Nauczyciel bibliotekarz |
Według harmonogramu |
Materiały zdjęciowe i opisy na stronie szkoły |
|
7. |
Zachęcanie do redagowania własnych tekstów w wydawanej we współpracy z SU gazetce szkolnej |
Uczniowie Szkoły Podstawowej
|
Nauczyciel bibliotekarz, opiekun SU |
Cały rok |
Wydane egzemplarze gazetki |
Wykorzystanie zasobów biblioteki do realizacji podstawy programowej z każdego przedmiotu |
1. |
Zadawanie zadań domowych wymagających korzystania z zasobów biblioteki szkolnej. |
Uczniowie Szkoły Podstawowej |
Nauczyciele wszystkich przedmiotów |
Co najmniej 1 x w semestrze na każdym przedmiocie
|
Zeszyty uczniowskie z wykonanym zadaniem domowym |
2. |
Uczestnictwo uczniów w lekcjach bibliotecznych z zakresu edukacji czytelniczo – medialnej. |
Uczniowie wszystkich klas |
Bibliotekarz, nauczyciele przedmiotów |
Raz w semestrze 1 godzina w każdej klasie |
Zapisy w dzienniku biblioteki |
CELE: 1. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa oraz higienicznych warunków pracy i nauki.
Zadania |
|
Sposoby realizacji |
Osoby objęte zadaniem |
Odpowiedzialni |
Termin |
Dowody realizacji |
Uświadomienie uczniom potrzeby przestrzegania prawa wewnętrznego szkoły |
1. |
Zapoznanie uczniów z regulaminami szkoły: Regulaminem Oceniania Zachowania, Przedmiotowymi Zasadami Oceniania, Regulaminem przyznawania stypendium oraz planem pracy wychowawcy. |
KL. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Wrzesień |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
2. |
Przeprowadzenie pogadanek/warsztatów na temat konieczności przestrzegania obowiązujących w szkole regulaminów. |
KL. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Według planu wychowawcy klasy |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
|
Uświadomienie uczniom ich praw wynikających z przepisów prawa oraz przeciwdziałanie zrachowaniom naruszającym |
1. Zapoznanie uczniów z Konwencją Praw Dziecka i Statutem szkoły. |
KL. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Listopad |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
prawa dziecka |
2. Wykonanie gazetki poświęconej prawom i obowiązkom dzieci. |
KL. I-VIII |
Pedagog |
Październik |
Materiały na tablicy informacyjnej Szkolnego Koła Wolontariatu |
|
3. Umieszczenie na platformie Microsoft Teams mapy instytucji zajmujących się ochroną praw dziecka: Rzecznik Praw Dziecka, Komitet Praw Dziecka, UNICEF. |
KL. I-VIII |
Pedagog |
Listopad |
Materiały na platformie Microsoft Teams |
||
Zapoznanie uczniów z obowiązującymi zasadami zachowania oraz normami współżycia społecznego |
1. Omówienie zasad właściwego zachowania w miejscach publicznych (np. w teatrze, kinie, podczas wycieczki, środkach komunikacji, na zawodach sportowych). |
KL. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Październik |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
|
Zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole i poza nią |
1. Przypomnienie zasad: a) bezpiecznego poruszania się w drodze do szkoły i ze szkoły, b) bezpiecznego spędzania czasu wolnego, c) przebywania na terenie szkoły, d) zachowania się w czasie wycieczek i zawodów sportowych, e) dbania o czystość i higienę ciała, f) właściwego uczenia się w szkole i w domu |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Zgodnie z planem pracy wychowawcy |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
|
2. Przypomnienie uczniom o zasadach zachowania podczas przerw oraz o obowiązku punktualnego przychodzenia na lekcje. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Zgodnie z planem pracy wychowawcy |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
||
|
3. Zapoznanie uczniów z numerami alarmowymi i właściwymi sposobami formułowania komunikatów z prośbą o pomoc. |
Kl. I-IV |
Wychowawcy klas |
Wrzesień |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
4. Dostosowanie wysokości krzeseł i ławek do aktualnego wzrostu dzieci. |
Kl. I-VIII |
Opiekunowie sal lekcyjnych, pielęgniarka szkolna |
Wrzesień |
Monitorowanie przez wszystkich wychowawców |
|
5. Kontrolowanie wagi plecaków uczniów jako forma zapobiegania wadom postawy. |
Kl. I-VIII |
Pedagog, wychowawcy klas |
Cały rok |
Notatka z wykonanego pomiaru |
|
6. Spotkanie z przedstawicielem policji dotyczące bezpieczeństwa. uczniów w szkole i poza szkołą. |
Kl. I-VII |
Wychowawcy |
Wrzesień |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Wydarzeniach” |
|
7. Wzmacnianie potencjału zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży poprzez akcentowanie ich mocnych stron. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog |
Cały rok |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
Przestrzeganie obowiązujących w szkole procedur i zasad zachowania w celu zapobiegania rozprzestrzeniania COVID-19. |
1. Zapoznanie uczniów z przyjętymi w szkole zasadami zachowania w czasie pandemii COVID- 19. |
Klasy I-VIII |
Wychowawcy, nauczyciele, pracownicy szkoły |
Wrzesień |
Zapis zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
2. Przestrzeganie wewnętrznych procedur funkcjonowania szkoły w czasie pandemii COVID-19, w szczególności: postępowania w przypadku wystąpienia podejrzenia zakażenia koronawirusem
|
Wychowawcy i nauczyciele |
Dyrektor szkoły |
Cały rok |
Procedury i regulaminy |
|
3. Eksponowanie w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych plakatów z zasadami prawidłowego mycia rąk oraz instrukcji dezynfekcji. |
Obsługa szkoły |
Dyrektor szkoły |
Cały rok |
Plakaty, informacje, instrukcje |
|
4. Spotkanie z pielęgniarką szkolną na temat odpowiedzialnego dbania o własne zdrowie i nienarażania innych na infekcje. |
Kl. I-VIII |
Pielęgniarka szkolna |
Wrzesień/Październik |
Sprawozdanie z działalności pielęgniarki szkolnej |
5. Przeprowadzenie zajęć na temat ochrony wzroku w pracy z monitorem, ergonomii stanowiska nauki i pracy, higieny w nauce i nauczaniu zdalnym. |
KL. I-VIII, nauczyciele |
Pielęgniarka szkolna |
W przypadku wprowadzenia nauki w systemie hybrydowym lub zdalnym. |
Sprawozdanie z działalności pielęgniarki szkolnej |
|
Zapobieganie zachowaniom agresywnym i przemocy wobec innych |
1. Realizacja działań dotyczących cyberprzemocy: a) zapoznanie uczniów z zasadami właściwego korzystania z Internetu, b) umieszczenie informacji na temat bezpiecznego korzystania z sieci w miejscach, w których uczniowie mogą korzystać z dostępu do Internetu, tj. pracownia komputerowa, c) biblioteka i świetlica szkolna; d) systematyczne sprawdzanie stanowisk komputerowych (zabezpieczenie przed niebezpiecznymi stronami internetowymi, programy filtrujące, itp.); e) wykorzystywanie zasobów biblio teki szkolnej dotyczących cyberprzemocy (filmy, materiały multimedialne); f) umieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji |
Kl. I-VIII
Kl. I-VIII
Kl. I-VIII
Kl. I-VIII
Kl. I-VIII
|
Nauczyciel informatyki Nauczyciel informatyki, nauczyciele świetlicy i biblioteki
Nauczyciel informatyki,
Wychowawcy
Nauczyciel informatyki
|
Wrzesień
Październik
Cały rok
Według planu wychowawcy
Według potrzeb
|
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym
Tablice Informacyjne
Programy filtrujące i zabezpieczające
Zapis w dzienniku lekcyjnym
Wpis na stronie internetowej
|
|
o bezpieczeństwie dzieci i młodzieży w Internecie; g) wykonywanie gazetek informacyjnych na h) temat zagrożeń wynikających z niewłaściwego i) korzystania z Internetu; j) przekazanie rodzicom informacji na temat zagrożeń w sieci oraz sposobów oznakowania gier. |
Kl. I-VIII
Rodzice |
Nauczyciel informatyki, wychowawcy klas
Wychowawcy |
Listopad
Według planu wychowawcy |
Materiały na tablicach informacyjnych
Zapis w dzienniku lekcyjnym oraz w zakładce „Wydarzenia” |
|
|
1. Udział w Ogólnopolskiej Kampanii Edukacyjnej Zachowaj Trzeźwy Umysł: - „Przemoc boli”, - „Smart to znaczy dobrze – Fonoholizm” |
Kl. I-VIII |
Pedagog Wychowawcy |
Według planu pracy pedagoga i wychowawcy |
Zapis w dzienniku lekcyjnym, dzienniku pedagoga |
|
2. Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą na temat związany z agresją, przemocą i brakiem tolerancji. |
Kl. IV-VIII |
Wychowawcy |
Według planu wychowawcy |
Zapis w dzienniku lekcyjnym oraz w zakładce „Wydarzenia” |
||
3. Reagowanie w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu uczniów. |
Kl. I-VIII |
Wszyscy pracownicy |
Według potrzeb |
Zapis w dzienniku lekcyjnym oraz w dzienniku pedagoga, notatka ze zdarzenia |
||
4. Informowanie na bieżąco rodziców o przejawach agresywnego zachowania ich dzieci. |
Rodzice |
Wychowawcy, pedagog |
Według potrzeb |
Zapis w dzienniku lekcyjnym i dzienniku pedagoga |
||
|
5. Podnoszenie kultury słowa wśród uczniów: a) dbanie o dobre imię swojej klasy, szkoły, b) eliminowanie wulgaryzmów ze słownictwa ucznia, c) wdrażanie uczniów do przestrzegania norm zachowań dotyczących kultury osobistej |
Kl. IV-VIII, |
Wychowawcy, nauczyciele, pracownicy szkoły |
Cały rok |
Wpisy do dziennika lekcyjnego ,,Uwagi“, oceny zachowania |
||
6. Przeprowadzenie rozmów wychowawczych z uczniami przejawiającymi zachowania agresywne oraz ich rodzicami. Zawieranie kontraktów wychowawczych. |
Kl. IV-VIII, rodzice |
Wychowawcy, pedagog, nauczyciele |
Cały rok |
Zapis w dzienniku lekcyjnym, i dzienniku pedagoga |
|||
7. Umieszczenie na gazetce szkolnej informacji na temat instytucji, do których rodzice i uczniowie mogą zwrócić się o pomoc. |
Kl. I-VIII, rodzice |
Członkowie zespołu ds. profilaktyki |
Październik |
Tablica informacyjna |
|||
8. |
Rozpoznawanie złości-agresji – przemocy, radzenie sobie ze złością i uczenie się zapobiegania zachowaniom agresywnym i przemocowym. |
Uczniowie, uczestnicy zajęć treningu emocjonalno -społecznego |
Nauczyciel zajęć terapeutycznych |
Według planu pracy terapeuty |
Zapisy w dzienniku zajęć emocjonalno- społecznych |
||
Działania zmierzające do integracji i reintegracji ucznió w i zapewnienia im komfortu psychicznego. |
1. |
Zajęcia na świeżym powietrzu sprzyjające wzajemnemu poznaniu się uczniów i nawiązaniu relacji. |
Kl. I-VIII |
Nauczyciele, wychowawcy, pedagog |
Cały rok |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
2. |
Akcentowanie znaczenia życzliwości, koleżeństwa i kulturalnego zachowania podczas lekcji i w czasie przerw. |
Kl. I-VIII |
Nauczyciele, wychowawcy, pedagog |
Cały rok |
Zapis w dzienniku |
||
|
3. |
Poruszanie podczas lekcji wychowawczych tematu emocji i umiejętności ich kontrolowania. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy, pedagog |
Według potrzeb |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
Ograniczanie nadmiernej absencji wśród uczniów |
1. |
Zapoznanie rodziców z przepisami dotyczącymi realizacji obowiązku szkolnego. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy, pedagog |
Cały rok |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w rubryce „Tematyka zebrań z rodzicami” |
|
2. |
2. Monitorowanie na bieżąco frekwencji uczniów na lekcjach. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy, nauczyciele, pedagog |
Cały rok |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w rubryce ,,Frekwencja” |
||
3. Konkurs na klasę i uczniów z najwyższą frekwencją jako element szkolnego konkursu „Klasa na medal”. |
Kl. I-VIII |
Opiekunowie SU, wychowawcy klas |
Raz w półroczu |
Umieszczenie na tablicy SU wykazu uczniów ze 100% frekwencją i klas z najwyższą frekwencją, dyplomy |
|||
CELE: 1. Kształtowanie świadomości negatywnego działania środków psychoaktywnych.
Zadania |
Sposoby realizacji |
Osoby objęte zadaniem |
Odpowiedzialni |
Termin |
Dowody realizacji |
Prowadzenie edukacji antyuzależnieniowej. Kształtowanie postaw asertywnych wobec uzależnień.
|
1. Omówienie treści dotyczących uzależnień na zajęciach lekcyjnych z biologii, chemii, przyrody i wychowania do życia w rodzinie. |
Kl. IV-VIII |
Nauczyciele wyżej wymienionych przedmiotów |
Według planów dydaktycznych |
Zapisy tematów zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
2. Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą na temat: - zagrożeń wynikających z różnego rodzaju uzależnień, - pogłębianie wiedzy uczniów na temat mechanizmów uzależnień, - wykonywanie plakatów - dotyczących szkodliwości palenia i wyeksponowanie ich na korytarzach szkoły, - wykonanie prezentacji na temat: - ,,Skutki zdrowotne palenia papierosów/e-papierosów,” prezentowanie filmów edukacyjnych o szkodliwości palenia tytoniu i spożywania alkoholu |
Kl. IV-VIII |
Wychowawcy klas |
Według planu wychowawcy |
Zapisy w dzienniku lekcyjnym, wystawa prac |
|
3. Udział w programie ,,Debata”, celem którego jest wzmocnienie postaw proabstynenckich u nastolatków. |
KL. IV-VIII |
Pedagog, wychowawcy |
listopad |
Zapis w dzienniku lekcyjnym, dokumentacja pedagoga |
|
4. Propagowanie wiedzy na temat prawnych i moralnych skutków posiadania, zażywania i rozprowadzania środków psychoaktywnych. |
KL. IV-VIII |
Pedagog, wychowawcy |
Cały rok |
Zapis w dzienniku lekcyjnym, dokumentacja pedagoga |
5. Organizowanie alternatywnych form spędzania wolnego czasu- zajęcia pozalekcyjne, wycieczki, dyskoteki, zawody sportowe, uczestnictwo w Dniu Dziecka i Sportu. |
KL. I-VIII |
Wychowawcy, opiekunowie kół i organizacji, dyrektor, pedagog |
Cały rok |
Zapisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych oraz w dzienniku lekcyjnym w „Wydarzeniach” i „Wycieczkach” |
|
6. Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia w kontekście analizy wpływów rówieśników i mediów na zachowanie. |
KL. IV-VIII |
Pedagog, wychowawcy |
Cały rok |
Zapis w dzienniku lekcyjnym, dokumentacja pedagoga |
|
7. Udział w Szkolnym Dniu Profilaktyki i Dniu Sportu. |
KL. I-VIII |
Wychowawcy, pedagog |
Dzień Profilaktyki, Dzień Sportu |
Zapis w dzienniku lekcyjnym ,,Wydarzenia” i dzienniku pedagoga |
CELE: 1. Kształtowanie zdrowego stylu życia.
Zadania |
Sposoby realizacji |
Osoby objęte zadaniem |
Odpowiedzialni |
Termin |
Dowody realizacji |
Edukacja prozdrowotna. Upowszechnianie i realizacja w szkole programów służących promocji zdrowia i aktywności fizycznej.
|
1. Dbanie o higienę czasu wolnego poprzez: - organizowanie na terenie szkoły kół zainteresowań, - zachęcanie uczniów do aktywności fizycznej, - organizacja wycieczek, - organizowanie dyskotek szkolnych i klasowych, - organizowanie pikników. |
Kl. I-VIII Kl. I-VIII Kl. I-VIII Kl. I-VIII
Kl. I-VIII |
Nauczyciel w-f
Wychowawcy i nauczyciele Wychowawcy Wychowawcy, nauczyciele, Wychowawcy |
Cały rok Cały rok Cały rok Według potrzeb
Według harmonogramu imprez szkolnych i klasowych |
Zapisy w dzienniku lekcyjnym w rubryce „Ważniejsze wydarzenia”, karty wycieczek, zapisy w dziennikach pozalekcyjnych |
2. Wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych poprzez: - poszerzanie wiedzy uczniów dotyczącej zaburzeń odżywiania na lekcjach przyrody, biologii i spotkaniu z pielęgniarką,
- układanie prawidłowych jadłospisów na lekcjach techniki, |
Kl. IV-VIII
Kl. I-VIII
|
Wychowawcy, pielęgniarka szkolna, nauczyciele przyrody i biologii Nauczyciel techniki
|
Według planów dydaktycznych
Według planu dydaktycznego nauczyciela techniki |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym, dokumentacja pielęgniarki szkolnej Zapis w dzienniku lekcyjnym, Zapis w dzienniku, dokumentacja |
|
- działania profilaktyczne związane z profilaktyką otyłości na zajęciach z wychowawcą i pielęgniarką,
|
Kl. I-VIII |
Wychowawcy, pielęgniarka szkolna
|
Cały rok szkolny |
pielęgniarki szkolnej |
|
- pogadanki dotyczące szkodliwości spożywania napojów energetycznych |
Kl. IV-VIII |
Wychowawcy |
Według potrzeb |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym
|
3. Zorganizowanie ,,Spartakiady"- zajęć integracyjno- sportowych, opartych na zabawach aktywizujących i uruchamianiu aktywności fizycznej uczniów. |
Kl. I-III |
Nauczycielki EW |
Dwa razy w półroczu |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
4. Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą poświęconych dbałości o zdrowie, piramidzie żywienia, higienie osobistej. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy |
Według planów wychowawców |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
|
5. Prezentacja filmów, plakatów i literatury dotyczących zdrowego żywienia. |
Kl. I-VIII |
Pedagog, wychowawcy |
Cały rok |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym oraz w dzienniku pedagoga |
Wdrażanie uczniów do stosowania zasad zdrowego odżywiania się i zachowania prawidłowej postawy ciała
|
1. Realizacja programów: a) „Trzymaj formę”- współorganizowanego przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Polską Federację Producentów Żywności Związek Pracodawców b) Realizacja ,,Programu dla szkół - owoce, warzywa, mleko i produkty mleczne dla uczniów”. |
Kl. IV-VIII
Kl. I-V |
J. Kręciwilk
M. Zygadlewicz |
Cały rok szkolny
Cały rok szkolny |
Sprawozdania z realizacji programów
Zapis w dzienniku lekcyjnym i w dzienniku pedagoga |
2. Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą na temat: „Zasady zdrowego odżywiania oraz umiejętność czytania etykiet” ze zwróceniem uwagi na substancje szkodliwe występujące w żywności. |
Kl. IV-VIII |
Wychowawcy |
Kwiecień |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
3. Udział w akcji " Śniadanie daje moc", której celem jest zwiększenia świadomości na temat zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka. |
Kl. I-III, rodzice |
Nauczycielki EW |
Listopad |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
4. Prowadzenie zajęć edukacyjnych z elementami gimnastyki korekcyjnej |
Kl. I-VIII |
Nauczyciele EW i wychowania fizycznego |
Według planów dydaktycznych |
Sprawozdanie z realizacji programu |
|
5. Opracowanie planu zajęć zgodnego z zasadami higieny pracy umysłowej. |
Kl. I-VIII |
Dyrektor szkoły, K. Kacprzak |
Wrzesień |
Plan lekcji |
Zachęcanie uczniów do podejmowania aktywności fizycznej |
1. Organizacja: a) Szkolnego Dnia Dziecka i Sportu,
b) Dnia Patrona,
c) wycieczek rekreacyjnych,
d) zajęć sportowych ze szczególnym uwzględnieniem dzieci zagrożonych otyłością. e) zajęć na basenie f) zajęć na lodowisku |
Kl. I-VIII
Kl. I-VIII Kl. I-VIII Kl. I-VIII
Kl. II-III Kl. IV-VIII |
Wychowawcy, nauczyciele wychowania fizycznego
Wychowawcy
Wychowawcy
J. Kręciwilk
Instruktorzy pływania Nauczyciel wychowania fizycznego |
Czerwiec
Czerwiec Cały rok Cały rok
Cały rok Grudzień- marzec |
Zapisy w dzienniku lekcyjnym w rubryce „Ważniejsze wydarzenia”, karty wycieczek, zapisy w dziennikach pozalekcyjnych |
Dbanie o kondycję psychiczną uczniów.
|
1. Ukierunkowanie ucznia na rozwój poprzez: − określenie własnych potrzeb (potencjał i deficyty), − sformułowanie celów na podstawie aspiracji, marzeń i pragnień
|
Kl. I-VIII
|
Pedagog, wychowawcy
|
Cały rok
|
Zapis w dzienniku lekcyjnym
|
2. Wyrabianie poczucia akceptacji trudności poprzez: − zrozumienie, że trudności i problemy to wyzwania, które są częścią życia i służą rozwojowi, − wychodzenia poza strefę komfortu |
Kl. I-VIII |
Pedagog, wychowawcy |
Cały rok |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
3. Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą na temat: ,,Nie jestem ofiarą”, mającej na celu uświadomienie odpowiedzialności za własne działania, poczucia wpływu oraz brania spraw we własne ręce. |
Kl. IV-VIII |
Wychowawcy klas |
Listopad |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
4. Kształtowanie umiejętności: − akceptowania zmian, jako części życia, − reagowania na zmiany, − adaptacyjnych. |
Kl. I-VIII |
Pedagog, wychowawcy klas |
Według potrzeb |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
5. Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą na temat: ,,Pozytywne myślenie” dotyczące postrzegania problemów jako wyzwań i możliwości gromadzenia nowych doświadczeń oraz poszukiwania korzyści w każdej sytuacji. |
Kl. IV-VIII |
Wychowawcy klas |
Marzec |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
|
6. |
Rozwijanie umiejętności dokonywania autorefleksji, jako procesu pozwalającego poznanie siebie, zrozumienie swoich zachowań, jako formy spierającej osiągnięcie sukcesu i poczucie szczęścia. |
Kl. IV-VIII |
Pedagog, wychowawcy klas |
Według potrzeb |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
7. |
się, − − − − |
Przeprowadzeni zajęć z wychowawcą na temat: ,,Self- care, czyli moje przyjemności”, na których uczniowie dowiedzą jak ważne jest: dbanie o siebie (równowaga między aktywnością i odpoczynkiem, sen, aktywność fizyczna), wdrożenie zdrowej diety (zdrowe jelita = wysoka odporność psychiczna), robienie rzeczy, które sprawiają przyjemność, potwierdzają naszą wartość i przynoszą satysfakcję, aktywne poszukiwanie pomocy w przypadku uzależnień, depresji i innych problemów. |
Kl. IV-VIII |
Wychowawcy klas |
Styczeń |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
Zapoznanie z zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej i doskonalenie umiejętności stosowania tych zasad. |
8. |
Przeprowadzenie cyklu zajęć na temat ,,Ratujemy i uczymy się ratować” obejmujących szkolenie teoretyczne i praktyczne w zakresie udzielania pierwszej pomocy. |
Kl. I-III |
Nauczycielki EW |
Według planu działań |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
CELE: 1. Kształtowanie postawy szacunku dla środowiska naturalnego.
Zadania |
Sposoby realizacji |
Osoby objęte zadaniem |
Odpowiedzialni |
Termin |
Dowody realizacji |
Rozwijanie świadomości ekologicznej i przyjmowanie odpowiedzialnej postawy wobec środowiska naturalnego
|
1. Udział uczniów w wycieczkach szkolnych kształtujących właściwą postawę wobec środowiska naturalnego. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy, nauczyciele przedmiotów przyrodniczych |
Według planów wychowawców i planów dydaktycznych |
Zapis w dzienniku lekcyjnym, karty wycieczek |
2. Udział w akcjach: a) ,,Puszkobranie” b) zbierania nakrętek c) zbierania baterii i d) ,,elektrośmieci” |
Kl. I-VIII |
M. Zygadlewicz, K. Biernikowicz, D. Frączek |
Cały rok |
Sprawozdanie z akcji |
|
3. Udział w ,,Światowym Dniu Recyklingu”. |
Kl. I-III |
Opiekun Samorządu Uczniowskiego |
18 marca |
Zapis w dzienniku lekcyjnym, w „Wydarzeniach” |
|
4. Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą dotyczących wyrabiania nawyków: − segregowania odpadów − oszczędnego gospodarowania energią elektryczną − oszczędzania wody |
Kl. IV-VIII
|
Wychowawcy klas
|
Według planów wychowawców klas
|
Zapis w dzienniku lekcyjnym
|
|
5. Prezentacja filmów i literatury o tematyce przyrodniczej i ekologicznej na lekcjach wychowawczych. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Według planów wychowawców klas |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
6. Omówienie na zajęciach biologii, chemii, przyrody i geografii treści dotyczących ochrony środowiska. |
Kl. IV-VIII |
Nauczyciele przyrody, chemii, biologii, geografii |
Według planów dydaktycznych |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym |
|
7. Prowadzenie działań na rzecz ochrony środowiska: a) zakładanie karmników dla ptaków, b) pomoc zwierzętom w schronisku- Przytulisko w Budnie, c) Sadzenie i pielęgnowanie kwiatów w klasie i na korytarzu i w ,,Kwiatogrodzie”, d) porządkowanie terenu wokół szkoły, e) współpraca z leśnikiem f) aktywny udział w akcji b) . „Sprzątanie świata” |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy, nauczycielki EW, dyrektor, pracownicy szkoły |
Według potrzeb, Cały rok Według potrzeb
Cały rok
Według potrzeb Wrzesień |
Zapis tematu zajęć edukacyjnych w dzienniku lekcyjnym oraz informacja w „Wydarzeniach” |
|
8. Prowadzenie działań w ramach Koła Turystyczno - Przyrodniczego "Włóczykije": − założenie ogródka, − budowanie domków dla owadów i budek dla ptaków |
Kl. I-III |
M. Zygadlewicz |
Wg harmonogramu pracy koła |
Sprawozdanie z działalności koła |
|
|
9. Przeprowadzenie ogólnoszkolnej akcji ekologicznej ,,Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci”. |
Kl. I-VIII |
M. Zygadlewicz |
Cały rok |
Sprawozdanie z realizacji akcji |
10. Zorganizowanie międzyszkolnego wernisażu prac plastycznych wykonanych z surowców wtórnych "Eko misie". |
Kl. I-III
|
M. Zygadlewicz |
Listopad |
Sprawozdanie z realizacji wernisażu |
|
11. Zorganizowanie "Wigilii bez plastiku". |
Kl. I-VIII |
M. Zygadlewicz, wychowawcy klas, dyrekcja szkoły |
23 grudnia |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Wydarzeniach” |
|
12. Realizacja innowacji pedagogicznej "Tropiciele przyrody" poprzez prowadzenie zajęć terenowych poza murami szkoły. |
Kl. I-III |
Nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej |
Cały rok |
Sprawozdanie z realizacji innowacji |
CELE: 1. Świadome uczestnictwo rodziców w życiu społecznym szkoły i środowiska.
2.Umocnienie roli szkoły w lokalnym środowisku.
Zadanie |
|
Sposób realizacji |
Objęci zadaniem |
Odpowiedzialni |
Termin |
Dowody realizacji |
Kształtowanie prawidłowych relacji nauczyciel-rodzic-dziecko |
1. |
Organizowanie indywidualnych spotkań wychowawców klas, nauczycieli i pedagoga z rodzicami w formie konsultacji i dyżurów nauczycieli. |
Rodzice i uczniowie kl. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Według potrzeb i kalendarza konsultacji (ostatnia środa miesiąca) |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Kontaktach z rodzicami” oraz w dzienniku pedagoga |
|
2. |
Organizowanie spotkań rodzic- uczeń-nauczyciel w sytuacjach kryzysowych lub pochwał (np. osiągnięcia ucznia, poprawa zachowania). |
Rodzice i uczniowie kl. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Wg potrzeb |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Kontaktach z rodzicami” |
3. |
Organizowanie zebrań z rodzicami z udziałem uczniów (pokaz umiejętności) |
Rodzice i uczniowie kl. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Wg kalendarza imprez i spotkań z rodzicami |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Kontaktach z rodzicami” oraz w dzienniku pedagoga |
|
4. |
Organizowanie imprez oraz uroczystości klasowych i szkolnych przy współudziale rodziców. |
Rodzice i uczniowie kl. I-VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciele, dyrekcja szkoły |
Wg kalendarza imprez i spotkań z rodzicami |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Wydarzeniach” |
|
Włączenie rodziców w proces rozwijania zainteresowań i uzdolnień uczniów. |
1. Zapoznanie rodziców z ofertą zajęć pozalekcyjnych. |
Rodzice i uczniowie kl. I-VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciel biblioteki |
Październik |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Kontaktach z rodzicami”, umieszczanie informacji o zajęciach na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej szkoły |
|
2. 2.Włączanie rodziców do wspólnych działań dotyczących rozwijania i prezentowania swoich pasji, hobby, zainteresowań. |
Rodzice i uczniowie kl. I-VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog, dyrektor |
Na bieżąco |
Wpis na stronie internetowej szkoły, zdjęcia |
||
3. Umożliwianie uczniom dokonywania prezentacji własnych zainteresowań, hobby na forum klasy i szkoły. |
Kl. I- VIII |
Wychowawcy klas |
Na bieżąco |
Wpis w dzienniku lekcyjnym |
||
Współpraca z organizacjami pozarządowymi, instytucjami i zakładami pracy działającymi w lokalnym środowisku. |
1. Współorganizowanie i włączanie się w organizację imprez środowiskowych, festynów, akcji charytatywnych. |
Rodzice i uczniowie kl. I-VIII, przedstawiciele lokalnych stowarzysze ń, organizacji, parafii, sołectwa |
Wychowawcy klas, nauczyciele, dyrekcja szkoły |
Wg kalendarza imprez szkolnych i środowiskowych |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Wydarzeniach” |
CELE: 1. Kształtowanie postawy świadomego uczestnictwa w życiu społecznym szkoły i środowiska.
Zadanie |
Sposoby realizacji |
Objęci zadaniem |
Odpowiedzialni |
Termin |
Dowody realizacji |
Włączenie uczniów w procesy podejmowania decyzji i upowszechnianie aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły |
1. Uczestniczenie uczniów w tworzeniu kalendarza imprez szkolnych i środowiskowych. |
Kl. I-VIII |
Opiekunowie organizacji szkolnych, dyrekcja szkoły |
Wrzesień |
Kalendarz imprez |
2. Opracowanie, przy współudziale uczniów, planu pracy Samorządu Uczniowskiego. |
Kl. I-VIII |
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego |
Październik |
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego |
|
3. Prowadzenie banku pomysłów i propozycji uczniów. |
Kl. I-VIII |
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego |
Cały rok |
Skrzynka pomysłów Samorządu Uczniowskiego |
|
4. Uczestniczenie członków Samorządu Uczniowskiego w niektórych posiedzeniach Rady Pedagogicznej w celu przedstawienia własnych inicjatyw. |
Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego |
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego |
Według harmonogramu posiedzeń Rady Pedagogicznej |
Sprawozdanie opiekuna Samorządu Uczniowskiego, protokoły Rady Pedagogicznej |
|
Wdrażanie uczniów do współpracy, samorządności i demokracji
|
1. Wybory do samorządu uczniowskiego. |
Kl. I-VIII |
Opiekun SU |
Październik |
Zapis w dzienniku Lekcyjnym |
2. Wybory samorządów klasowych, bieżące monitorowanie ich działalności. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Wrzesień |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
Zachęcanie uczniów do pełnienia ról społecznych |
1. Organizowanie różnych form samorządności w szkole: a) debata przedwyborcza,
b) wybory do Samorządu Uczniowskiego,
c) apele robocze Samorządu Uczniowskiego,
d) akcentowanie znaczenia postawy koleżeństwa w życiu klasy i szkoły: „Pogotowie lekcyjne” – pomoc młodszym kolegom w nauce. |
Kl. I-VIII
Kl. I-VIII Kl. IV-VIII |
Wychowawcy, opiekunowie Samorządu Uczniowskiego Wychowawcy klas,
Opiekunowie Samorządów Uczniowskich Wychowawcy klas |
Wrzesień
Według planu pracy Samorządu Uczniowskiego Według planu pracy Samorządu Uczniowskiego Na bieżąco |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w zakładce „Wydarzenia” |
2. Współorganizowanie imprez okolicznościowych, klasowych, szkolnych i środowiskowych. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy klas |
Według kalendarza imprez szkolnych oraz planów wychowawczych klas |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Wydarzeniach” |
|
Promowanie aktywnej postawy uczniowskiej |
1. Organizowanie pomocy koleżeńskiej. |
Kl. IV-VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciele |
Wg potrzeb |
Wpis w dzienniku lekcyjnym |
2. Udział w akcjach charytatywnych i pracach społeczno-użytecznych. |
Kl. I - VIII |
Opiekunowie Szkolnego Koła Wolontariatu |
Wg harmonogramu Szkolnego Koła Wolontariatu |
Wpis na stronie internetowej szkoły, informacje na tablicach |
|
3. Podejmowanie własnych inicjatyw na rzecz innych osób. |
Kl. IV - VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciele |
Wg potrzeb |
Zapis w dzienniku Lekcyjnym |
|
|
4. Nagradzanie uczniów za aktywną postawę społeczną. |
Kl. I-VIII |
Opiekun Szkolnego Koła Wolontariatu i Samorządu Uczniowskiego |
Koniec roku szkolnego- apel „Jesteśmy z Was dumni” |
Sprawozdanie z działalności Szkolnego Koła Wolontariatu oraz Samorządu Uczniowskiego |
5. Zachęcanie uczniów do działań na rzecz szkoły i środowiska. |
Kl. I-VIII |
Opiekun Szkolnego Koła Wolontariatu, Samorządu Uczniowskiego, nauczyciele i wychowawcy |
Cały rok |
Informacje na stronie internetowej |
|
6. Rozwijanie wśród młodzieży postawy zaangażowania na rzecz potrzebujących pomocy, otwartości i wrażliwości na potrzeby innych, życzliwości i bezinteresowności. |
Kl. I-VIII |
Opiekun Szkolnego Koła Wolontariatu, Samorządu Uczniowskiego, nauczyciele i wychowawcy |
Cały rok |
Informacje na stronie internetowej |
CELE: 1. Kształtowanie u uczniów postawy szacunku do symboli narodowych, ojczyzny i tradycji szkoły.
Zadanie |
Sposób realizacji |
Objęci zadaniem |
Odpowiedzialni |
Termin |
Dowody realizacji |
Uroczyste obchody świąt państwowych. Okazywanie szacunku symbolom narodowym
|
1. Przyjmowanie właściwych postaw podczas wykonywania hymnu państwowego i „Roty” oraz wprowadzenia i wyprowadzenia pocztu sztandarowego. |
Kl. I-VIII |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Wg potrzeb |
Obserwacje postawy uczniów |
2. Lekcje j. polskiego i historii kształtujące postawę szacunku dla własnego państwa, symboli narodowych: godła, flagi, hymnu państwowego. |
Kl. IV-VIII |
Wychowawcy, Nauczyciele: historii, j. polskiego |
Listopad, maj |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
1. Uroczyste obchody: - Święta Niepodległości - Projektowana Okazja Edukacyjna; - Święta Konstytucji 3 Maja; - Święta Flagi. |
Kl. I-VIII |
Zespół humanistyczny, wychowawcy i nauczyciele |
Listopad Maj Maj |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Wydarzeniach”, informacje na stronie szkoły |
|
Tworzenie i kultywowanie tradycji szkoły oraz jej dokumentowanie |
2. Obchody Dnia Patrona - Projektowana Okazja Edukacyjna |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciele |
Maj/czerwiec 2022 |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Wydarzeniach”, scenariusz imprezy, informacje na stronie internetowej szkoły |
|
3. Zorganizowanie imprez środowiskowych:
a) „Mikołaje są wśród nas”,
b) Wigilia dla Seniorów,
c) Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. |
Społeczność szkolna, mieszkańcy Mostów i okolicy
Seniorzy z Mostów
Społeczność szkolna, mieszkańcy Mostów i okolic |
E. Marek, M. Cynarzewska – Okunek, D. Mazurek N. Malinowska Opiekunowie Szkolnego Koła Wolontariatu Opiekunowie Szkolnego Koła Wolontariatu |
Grudzień
Grudzień Styczeń |
Informacje na stronie szkoły
Informacje na stronie szkoły
Informacje na stronie szkoły |
|
4. |
Dzień otwarty szkoły |
Kl. I-III |
Wychowawcy klas I-III SP |
Kwiecień |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w „Wydarzeniach” |
5. |
Prowadzenie kroniki szkoły i udostępnianie jej społeczności szkolnej oraz gościom podczas uroczystości. |
Nauczyciele, Kl. I-VIII |
B. Trela |
Według potrzeb |
Wpis w Kronice szkoły |
|
Promocja szkoły w środowisku |
1. |
Informowanie o działaniach szkoły na stronie internetowej oraz tablicach ekspozycyjnych. |
Nauczyciele, Rodzice, Kl. I-VIII |
Nauczyciele, nauczyciel prowadzący stronę internetową |
Na bieżąco |
Wpis na stronie internetowej szkoły, wystawy, informacje na tablicach |
2. |
Zamieszczanie informacji na Facebook’u szkoły. |
Nauczyciele, rodzice, Kl. I-VIII |
Nauczyciele, nauczyciel prowadzący stronę internetową |
Na bieżąco |
Wpis na stronie internetowej szkoły, wystawy, informacje na tablicach |
|
Dbanie o wizerunek szkoły |
1. |
Reprezentowanie szkoły podczas uroczystości szkolnych i państwowych przez Poczet Sztandarowy. |
Członkowie Pocztu Sztandarowego |
Opiekun pocztu, dyrekcja szkoły |
Wg potrzeb |
Zdjęcia z uroczystości |
|
2. Godne reprezentowanie szkoły przez uczniów podczas: a) konkursów szkolnych, pozaszkolnych, zawodów sportowych, b) uroczystości szkolnych, pozaszkolnych i państwowych (w stroju galowym). |
Kl. I-VIII SP |
Wychowawcy klas, nauczyciele |
Wg kalendarza konkursów, imprez i uroczystości szkolnych |
Zdjęcia z konkursów i uroczystości |
CELE: 1. Kształtowanie postawy moralnej uczniów w oparciu o powszechnie uznane zasady i wartości.
2.Przygotowywanie uczniów do dokonywania właściwych wyborów życiowych.
Zadanie |
Sposób realizacji |
Objęci zadaniem |
Odpowiedzialni |
Termin |
Dowody realizacji |
Egzekwowanie przestrzegania przez uczniów regulaminów szkolnych |
1. Dokonywanie bieżącej analizy zachowań uczniów. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy, nauczyciele, dyrektor |
Na bieżąco |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
2. Udzielanie pochwał i upomnień na lekcjach z wychowawcą i apelach szkolnych. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy, nauczyciele, dyrektor |
Na bieżąco |
Zapis w dzienniku lekcyjnym |
|
3. |
Egzekwowanie przestrzegania zapisów statutowych dotyczących praw i obowiązków uczniów i obowiązujących w szkole procedur. |
Kl. I-VIII |
Wszyscy pracownicy |
Cały rok |
Monitorowanie zachowań uczniów przez wszystkich pracowników szkoły |
Ukazywanie uczniom autorytetów, wzorów do naśladowania |
1. Spotkania z ludźmi cieszącymi się ogólnym szacunkiem społecznym: a) sportowcami z naszego regionu b) absolwentami szkoły, c) rodzicami, d) radnymi, sołtysem. |
Kl. I-VIII |
Wychowawcy, nauczyciele |
Cały rok |
Zapis w dzienniku lekcyjnym w tematyce zajęć z wychowawcą oraz rubryce „Ważniejsze wydarzenia”, wpisy na stronie internetowej szkoły |
|
Podejmowanie działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. |
1. Spotkanie z przedstawicielami organizacji działających na rzecz innych ludzi: |
Kl. I-VIII |
Opiekun Szkolnego Koła Wolontariatu |
Wg harmonogramu pracy Szkolnego Koła Wolontariatu |
Sprawozdanie z realizacji harmonogramu pracy Szkolnego Koła Wolontariatu |
|
|
2. Udział w akcjach charytatywnych: a) Szlachetna paczka b) Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy c) Zbieranie zużytych płyt i nakrętek dla potrzebujących d) Kiermasz świąteczny |
Kl. I-VIII |
Opiekun Szkolnego Koła Wolontariatu |
Wg harmonogramu pracy Szkolnego Koła Wolontariatu |
Sprawozdanie z realizacji harmonogramu pracy Szkolnego Koła Wolontariatu |
Kształtowanie postaw tolerancji i szacunku dla odmienności poglądów innych ludzi |
1. Organizacja: - Międzynarodowego „Dnia Kropki”, - Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień, - Dnia Kolorowej Skarpetki, - Światowego Dnia Świadomości Autyzmu |
Kl. I-VIII |
Opiekunowie SU, wychowawcy klas |
Wrzesień
19 listopada 21 marca 1 kwietnia |
Sprawozdanie z działalności Samorządu Uczniowskiego |
|
||||||
Ułatwienie uczniom z Ukrainy integracji w polskiej szkole, pomoc w nauce oraz stworzenie poczucia bezpieczeństwa. Przybliżenie polskiej kultury i tradycji |
1. Spotkania klasowe, uroczystości szkolne. |
kl. I - VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny |
Cały rok |
Rozmowa, dokumentacja wychowawców |
|
||||||
Działania sprzyjające kształtowaniu właściwych relacji z uczniami cudzoziemskimi |
1. Włączanie uczniów do udzielania pomocy w nauce uczniom cudzoziemskim. Kierowanie się serdecznością i życzliwością w relacjach z uczniami cudzoziemskimi. |
kl. I - VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny |
Cały rok |
Rozmowa, dokumentacja wychowawców |
|
||||||
Dostosowanie oddziaływań motywujących uczniów do nauki do ich potrzeb i oczekiwań. |
1. Pozyskanie od uczniów informacji o tym, co najskuteczniej motywuje ich do nauki. |
Kl. I-VIII |
Pedagog, wychowawcy, Opiekunowie SU |
Wrzesień/Październik |
Ankiety, rozmowy z uczniami |
|
||||||
2. Wykorzystywanie katalogu oddziaływań motywujących. |
Kl. I-VIII |
Pedagog, wychowawcy, Opiekunowie SU |
Cały rok |
Dokumentacja wychowawców i pedagoga |
|
|||||||
|
3. |
Określenie preferowanych stylów uczenia się. |
|
Kl. IV – VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciel biblioteki |
Wrzesień/Październik |
Dokumentacja wychowawców |
|||||
4. |
Stworzenie uczniowi szansy poznania samego siebie, jego słabych i mocnych stron. |
|
Kl. I - VIII |
Wychowawcy klas |
Wrzesień/Październik |
Dokumentacja wychowawców |
||||||
Zaangażowanie uczniów i rodziców w działania zmierzające do dostosowania programów wychowawczego i profilaktycznego do aktualnych potrzeb szkoły |
1. |
Zweryfikowanie uzyskanych od uczniów i rodziców informacji na temat skuteczności dotychczas realizowanych programów wychowawczo profilaktycznych |
- |
Kl. IV – VIII Rodzice
|
Wychowawcy, pedagog, Samorząd Uczniowski |
Maj/czerwiec |
Ankiety, dokumentacja wychowawców |
|||||
Przestrzeganie zasad kultury osobistej. Wyrabianie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych oraz szacunku wobec kolegów koleżanek i pracowników szkoły |
1. Zwracanie uwagi na niewłaściwe zachowania uczniów, nagradzanie pochwałami prawidłową postawę. |
|
Kl. I-VIII |
Wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog szkolny |
Cały rok |
Rozmowy z uczniami, dokumentacja wychowawców i pedagoga |
||||||
Zadania |
Formy realizacji |
Objęci zadaniem |
Odpowiedzialni |
Terminy realizacji |
Dowody realizacji |
Współpraca w zespołach |
1. Powołanie zespołów przedmiotowych i zadaniowych do realizacji zadań w bieżącym roku szkolnym. |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor, Rada Pedagogiczna |
Pierwsze posiedzenie Rady Pedagogicznej w nowym roku szkolnym |
Sprawozdania ze spotkań zespołów, raporty z ewaluacji, sprawozdania z realizacji planów i programów |
2. Ustalenie planów pracy, metod i form współpracy zespołów. |
Wszyscy nauczyciele |
Przewodniczący zespołów przedmiotowych i liderzy zespołów |
Do 15 września 2022r |
Plany pracy zespołów przedmiotowych |
|
3. Realizacja planów pracy zgodnie z harmonogramem. |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor, przewodniczący zespołów przedmiotowych i liderzy zespołów |
Cały rok |
Sprawozdania z pracy zespołów |
|
4. Ewaluacja planów i programów funkcjonujących w szkole. |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor, przewodniczący zespołów przedmiotowych i liderzy zespołów |
Cały rok |
Raporty, sprawozdania z realizacji planów i programów |
|
5. |
Monitorowanie działań wynikających z realizowanych w szkole programów, i projektów. |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor szkoły |
Rady podsumowujące pracę po pierwszym i drugim półroczu |
Sprawozdania z realizacji planów pracy zespołów przedmiotowych |
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego |
1. |
Przydział zajęć edukacyjnych i czynności dodatkowych nauczycielom. |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor szkoły |
Pierwsze posiedzenie Rady Pedagogicznej w nowym roku szkolnym |
Wykaz zajęć dodatkowych, protokoły Rady Pedagogicznej |
2. |
Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego. |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor, wicedyrektor |
Do 15 września |
Plan nadzoru pedagogicznego |
|
3. |
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego. |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor, wicedyrektor |
Zgodnie z harmonogramem |
Sprawozdania z nadzoru pedagogicznego 2 x w ciągu roku szk. |
|
4. Zapoznawanie Rady Pedagogicznej ze zmianami w prawie oświatowym. |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor, wicedyrektor |
Pierwsze posiedzenie Rady Pedagogicznej w nowym roku szkolnym oraz według terminów wprowadzanych zmian |
Protokoły Rady Pedagogicznej |
|
5. Aktualizacja dokumentów szkoły i dostosowanie ich do obowiązującego prawa. |
Zespól do spraw nowelizacji statutu i regulaminów szkolnych |
Dyrektor , wicedyrektor |
Praca ciągła |
Uaktualnione dokumenty, uchwały rady pedagogicznej |
6. Awans zawodowy nauczycieli i ocena ich pracy. |
Nauczyciele podejmujący awans zawodowy oraz podlegający ocenie pracy |
Dyrektor, wicedyrektor, opiekunowie stażu, mentorzy. |
Zgodnie z planami rozwoju zawodowego i planem oceny pracy nauczycieli |
Plany rozwoju, sprawozdania nauczycieli z odbytego stażu zawodowego, oceny pracy nauczycieli |
|
7. Opracowanie planu wspomagania zawodowego nauczycieli oraz jego realizacja. |
Wszyscy nauczyciele |
Lider Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor |
Zgodnie z harmonogramem WDN |
Plan doskonalenia zawodowego nauczycieli Sprawozdanie z WDN 2 x w ciągu roku szkolnego |
|
8. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli |
Wszyscy nauczyciele |
Lider Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli Dyrektor |
Zgodnie z harmonogramem WDN |
Plan doskonalenia zawodowego nauczycieli Sprawozdanie z WDN 2 x w ciągu roku szkolnego |
|
9. |
Monitorowanie działań wynikających z realizowanych w szkole programów i projektów. |
Przewodniczący zespołów zadaniowych, nauczyciele |
Dyrektor, wicedyrektor |
Praca ciągła |
Sprawozdania zespołów zadaniowych |
Dostosowanie warunków lokalowych i wyposażenia szkoły do potrzeb realizacji zadań statutowych szkoły |
1. |
Przeprowadzanie przeglądów BHP i przeglądów technicznych obiektu zgodnie z przepisami |
Pracownicy administracji i obsługi |
Dyrektor, kierownik ds. gospodarczych |
Zgodnie z harmonogramem przeglądów |
Protokoły z przeglądów |
2. |
Prowadzenie remontów i konserwacji obiektu szkolnego zgodnie z potrzebami i planem remontów. |
Pracownicy administracji i obsługi |
Dyrektor, kierownik ds. gospodarczych |
Według potrzeb i harmonogramu prac remontowych |
Wykonany remont w określonych pomieszczeniach szkolnych |
|
1. |
Systematyczne doposażanie szkoły w pomoce dydaktyczne: |
|
|
|
|
|
|
a) uzupełnianie zbiorów biblioteki,
b) uzupełnianie sprzętu sportowego,
c) uzupełnianie sprzętu multimedialnego i komputerowego. |
|
Nauczyciel biblioteki, dyrektor nauczyciele wychowania fizycznego
nauczyciel informatyki |
Według potrzeb Według potrzeb
Według potrzeb |
Zakupione zbiory biblioteczne
Zakupiony sprzęt sportowy
Zakupiony sprzęt multimedialny i komputerowy |
Podniesienie poziomu bezpieczeństwa uczniów |
1. |
Przestrzeganie obowiązujących regulaminów. |
Wszyscy pracownicy szkoły, uczniowie |
Dyrektor, wszyscy pracownicy szkoły |
Cały rok |
Dokumentacja szkoły |
2. |
Rzetelne pełnienie dyżurów nauczycielskich. |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor, wicedyrektor |
Na bieżąco |
Plan dyżurów śródlekcyjnych |
|
3. |
Przeprowadzanie próbnej ewakuacji. |
Wszyscy pracownicy szkoły, uczniowie |
Dyrektor, inspektor ds. BHP |
Zgodnie z planem 2 x w roku |
Protokoły z próbnej ewakuacji |
|
4. |
Bieżąca kontrola stanu bezpieczeństwa i higieny placówki. |
Wszyscy pracownicy szkoły |
Społeczny Inspektor Pracy, Inspektor ds. BHP, Dyrektor
|
Na bieżąco |
Protokoły z przeglądów
|
|
5. |
Szkolenia pracownicze (RODO, BHP, Pierwsza pomoc) |
Wszyscy pracownicy szkoły |
Społeczny Inspektor Pracy, dyrektor |
Aktualizacja
|
Zaświadczenia ze szkoleń |
|
Wyposażenie sal lekcyjnych w sprzęt techniczny niezbędny do realizacji zadań dydaktycznych |
1. |
Zapewnienie dostępu do sprzętu audiowizualnego wszystkim nauczycielom i uczniom. |
Wszyscy nauczyciele i uczniowie |
Dyrektor |
Wg potrzeb |
Zakupiony sprzęt audiowizualny |
Obieg informacji i stała promocja szkoły |
1. |
Prowadzenie strony internetowej szkoły i Facebooka |
Wszyscy nauczyciele |
Administrator strony internetowej, wicedyrektor |
Cały rok |
Strona internetowa szkoły, FB |
|
2. |
Kontakty między pracownikami szkoły poprzez pocztę elektroniczną |
Wszyscy nauczyciele |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
Adresy służbowe nauczycieli |
3. |
Kontakty z rodzicami poprzez dziennik elektroniczny i aplikację Teams |
Wszyscy nauczyciele, rodzice |
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok |
Lista kontaktów |
|
4. |
Prezentowanie działań i sukcesów szkoły podczas spotkań z rodzicami oraz przez stronę internetową szkoły i fb szkoły |
Wszyscy nauczyciele, rodzice |
Nauczyciele, administrator strony internetowej szkoły, wicedyrektor |
Cały rok |
Strona internetowa szkoły, fb szkoły |
|
5. |
Współpraca z lokalnymi mediami |
Wszyscy nauczyciele |
Nauczyciele |
Cały rok |
Artykuły prasowe o szkole |
|
Gospodarka finansowa szkoły |
1. |
Przygotowanie planu finansowego szkoły, gospodarowanie budżetem zgodnie z wytycznymi organu prowadzącego ustawą o finansach publicznych, ustawą o rachunkowości i rozporządzeniami w sprawie sprawozdawczości budżetowej |
Pracownicy administracji |
Dyrektor |
Cały rok |
Dokumentacja szkoły, sprawozdania finansowe Dyrektora |
Pozyskiwanie środków na zajęcia dodatkowe |
1. |
Aplikowanie o środki pozabudżetowe: − zajęcia wspomagające |
Wszyscy nauczyciele |
Dyrektor |
Cały rok |
Dokumentacja szkoły |
|
− |
granty |
|
|
|
|
|
− |
dofinansowania do wycieczek i programów np. „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”, |
|
|
|
|
|
− |
„Aktywna Tablica”, Poznaj Polskę”, „ Posiłek w szkole i w domu.” |
|
|
|
|
Organizacja pracy szkoły w kolejnym roku szkolnym |
1. Opracowanie arkusza organizacji pracy szkoły |
Pracownicy administracj1 |
Dyrektor Szkoły |
Do końca kwietnia |
Arkusz organizacyjny na nowy rok szkolny |
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4