"By się rozwijać potrzebuję innych ludzi (...) gdy się nudzę, włączam sobie gry lub filmik. Nie potrafię inaczej, nie wiem, jak mogę inaczej".
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

21 marca 2019 r. w Szkole Podstawowej w Mostach odbyła się projektowana okazja edukacyjna z okazji Pierwszego Dnia Wiosny z autorytetami w tle. Wzięli w niej udział uczniowie klas IV – VII.

Dzieci zostały najpierw podzielone na zespoły mieszane wiekowo. Następnie rozwiązywały zadania z różnych dziedzin. Za każde otrzymywały fragment tekstu w języku angielskim o autorytecie. Aby ukończyć zadanie, uczniowie musieli zebrać wszystkie fragmenty, przetłumaczyć je i napisać dla autorytetu zaproszenie na szkolną uroczystość.

Po ukończonej pracy, czekało ich kolejne wyzwanie. Tym razem techniczno – plastyczno – sportowe. Młodzież wykonywała Marzanny z ekologicznych materiałów, które następnie posłużyły im jako rekwizyt w zawodach sportowych. Wygrana drużyna otrzymała karteczki zwalniające z odpytywania na dowolnej lekcji z terminem ważności do końca kwietnia.

Ostatnim zadaniem było klasowe przygotowanie wiosennej potrawy oraz stoiska do jej prezentacji i degustacji. Było to zadanie konkursowe. Wygrała klasa Va, zaś wyróżnienie zdobyła klasa VI. 

Uczniowie z zaangażowaniem wykonywali wszystkie zaproponowane im zadania, które umożliwiły im integrację. Projekt umożliwił uczestnikom pogłębianie i wykorzystywanie wiedzy i umiejętności z zakresu: j. polskiego, j. angielskiego, matematyki, biologii, geografii, informatyki, wychowania fizycznego, plastyki, techniki, fizyki. Dzięki temu uczniowie uświadomili sobie, że przedmioty, których uczą się w szkole, stanowią integralną całość. Mieli oni również możliwość utrwalania wiedzy, którą zdobyli podczas lekcji. Uczestnicy uczyli się wykorzystywać różne źródła informacji, samodzielnie poszukiwać wiedzy, w tym rozsądnie korzystać z Internetu. Projekt pozytywnie wpłynął na umiejętność pracy w zespole i wzajemne uczenie się od siebie.             Zaplanowane zadania pozwoliły na wszechstronny rozwój zainteresowań oraz wykazania się indywidualnymi zainteresowaniami i umiejętnościami. Uczniowie bawiąc się uczyli się efektywniej, ponieważ towarzyszyły temu emocje.

tekst: A. Marzec

Data dodania: 2019-06-25 23:25:51
Data edycji: 2019-06-25 23:27:29
Ilość wyświetleń: 711

Kalendarz

Konkursy

ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU!
Więcej informacji
GodłoBIP

„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”

Michel de Montaigne

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej