Uwielbiam zajęcia, gdy uczniowie w grupach realizują powierzone im zadania, ucząc się przy tym współpracy i słuchania siebie wzajemnie. Tym razem uczniowie klasy 3a wspólnymi siłami musieli stworzyć trójkąt mając do dyspozycji taśmę malarską. Gdy już go stworzyli postanowiliśmy zamienić go w piramidę zdrowego żywienia. Gdy to zadanie zostało zrealizowane, na koniec wykorzystując wiadmości zawarte w filmie edukacyjnym, zamieniliśmy sie w starożytnych Rzymian i zmierzyliśmy stopami jego obwód. Oj, działo się prawdziwa burza mózgów. Mierzyliśmy, przeliczaliśmy, dodawaliśmy, mnożyliśmy ale udało się. Uczniowie podczas tego zadania wykazali się ogromną pomysłowością. Dodatkowo wykorzystując aplikację QR uczniowie obliczali obwody poszczególnych figur. Matematykę odnaleźliśmy także w kuchni. Podczas pieczenia gofrów utrwalaliśmy nie tylko jednostki pojemności, ale także odmierzaliśmy czas na zegarze. Wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że taka matematyka może być nie tylko ciekawa ale i pyszna.
M.Okunek
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4