To, że matematyką możemy bawić sie w różnych dziedzinach naszego życia doskonale wiedzą uczniowie klasy 3"a". Tym razem znaleźliśmy ją podczas konstruowania sportowych pojazdów. Najpierw uczniowie zastanawiali sie nad planem działania, poźniej obliczali, ile i jakie przedmioty potrzebują do wykonania projektu, aż wreszcie z zapałem przeszli do jego realizacji. Wszystkie prace wyszły kreatywne i pomysłowe! Dodatkowo, podczas ich prezentowania zaczęliśmy tworzyć zadania "IIe kół potrzebnych jest do zbudowania 5 takich rowerków? Ile muszelek potrzebnych jest do skonstruowania 10 takich pojazdów? Ile klocków czy patyczków kosmetycznych potrzebnych jest do zbudowania 7 takich hulajnog?..." Wachlarz pytań i obliczeń był ogromny, a radość uczniów z realizacji zadania jescze większa. Zadanie pokazało, że matematyką można bawić się świetnie i czerpać z niej ogromną radosć.
M.Okunek
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4