"By się rozwijać potrzebuję innych ludzi (...) gdy się nudzę, włączam sobie gry lub filmik. Nie potrafię inaczej, nie wiem, jak mogę inaczej".
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

KODOWANIE WŚRÓD NAJMŁODSZYCH

 

 

W ramach dodatkowych zajęć “Programowanie i kodowanie’ uczniowie klasy 1″A” wykonali tzw. ‘kolorowy wzór w instrukcji słownej ukryty”.

W zabawie kod był nietypowy, ponieważ w postaci krótkiego wiersza.

Postępując zgodnie z zawartą w niej instrukcją i po przeanalizowaniu jej treści, pierwszaki precyzyjnie wykonywali polecenia nauczyciela.

Wykonując z uwagą zadanie słowne “odkodowali jabłonkę”.

Oprócz instrukcji słownej uczniowie musieli stworzyć skrypt, drogę prowadzącą od różowej kropki (symbol startu) do niebieskiej (symbol mety).

Do stworzenia kodu, poza strzałkami potrzebne były pola, na których umieszczone zostały piktogramy kojarzące się z latem, które uczniowie musieli pozbierać.

Oprócz maty do kodowania, uczniowie korzystali także z tablicy interaktywnej.

Wykonując zadania matematyczne dopisywali i tworzyli do nich kod.

Poprzez zabawy dydaktyczne uczniowie kształtowali orientację przestrzenną, rozwijali logiczne myślenie oraz zostali wprowadzeni w podstawowe pojęcie programowania.

 

 

Tekst i zdjęcia: M.Okunek

Data dodania: 2018-09-16 21:13:00
Data edycji: 2018-09-22 21:15:52
Ilość wyświetleń: 803

Kalendarz

Konkursy

ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU!
Więcej informacji
GodłoBIP

„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”

Michel de Montaigne

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej