Uczniowie klasy siódmej, jak co dzień, przyszli na lekcję języka polskiego z uśmiechem na twarzy.
Jednak jakież było ich zaskoczenie, gdy na drzwiach od klasy zobaczyli napis: Latarnia w Aspinwall. Tego dnia sala języka polskiego zamieniła się właśnie w latarnię.
Uczniowie z lekkim podekscytowaniem, ale zarazem z dużą czujnością przekroczyli próg klasy. Mieli rację? Bo gdy tylko ostatni uczeń wszedł do sali, klucze w drzwiach przekręciły się?
Teraz już byli zdani sami na siebie.
Podzieleni na grupy musieli rozszyfrować tajemnicę latarnika, który w dziwnych okolicznościach przepadł bez wieści.
Pełni zaangażowania, krok po kroku, rozwiązywali tajemnice sali pełnej zagadek.
To był jedyny sposób na odnalezienie klucza i ucieczkę.Uczniowie mieli określić tożsamość Skawińskiego, wyjawić jego najskrytsze sekrety, odkryć demony przeszłości, poznać koleje losu bohatera literackiego.
W trakcie pracy odnajdywali ukryte w sali (pod doniczkami, na tablicy, przy oknach itp.) zagadki, rebusy, krzyżówki.
Mieli za zadanie uszeregować je w odpowiedniej kolejności oraz zredagować CV bohatera.
Z wypiekami na twarzy i z dużym zaangażowaniem, zmierzali do celu, by ostatecznie odnaleźć klucz i uwolnić się.
M. Wojciechowska
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4