Na zajęciach z edukacji wczesnoszkolnej uczniowie klasy 1'A" starali sie odpowiedzieć na pytania: Jak powstaję tęcza? Jak mieszają się barwy? W tym celu stworzyli tzw. tęczę na talerzu z drażetek Skittles, M&M oraz "kolorowe wulkany". Obydwa doświadczenia wywołały ogromne wrażenie na uczniach. W pierwszym eksperymencie już po pierwszych sekundach, w bardzo efektywny sposób drażetki puściły barwniki i barwiąc wodę powstała tęcza. Natomiast "kolorowe wulkany" sprawiły młodym chemikom wiele radości i satysfakcji. Wspólnie mogliśmy zaobserwować, jak musuje woda po połączeniu jej z barwnikami, sodą i kwaskiem cytrynowym. Doświadczenia proste, a efekty zadziwiające. Może któryś z uczniów swoją przyszłość zwiąże z zawodem chemika...
M.Okunek
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4