CZYTANIE LEKTURY MOŻE BYĆ FASCYNUJĄCE !!!
Wiadomo, że nam dorosłym trudno nadążyć za młodzieżą XXI jeżeli chodzi o nowinki technologiczne.
Nasze dzieci, uczniowie pędzą i odkrywają coraz to nowe narzędzia TIK, a my raczkując próbujemy ich dogonić.
Czy można ich jeszcze czymś zaskoczyć, czy jest to możliwe? Mnie się udało i jestem z siebie dumna :D.
W myśl zasady BYOD (Bring Your Own Device, czyli Przynieś Swoje Własne Urządzenie), poprosiłam uczniów klasy VII, aby przynieśli na lekcję swoje telefony komórkowe. Dzięki aplikacji w telefonie i niezwykłemu wydaniu ?Małego Księcia?, które odkryłam w sieci, przeżyliśmy niezwykłą przygodę.
Kilka dni przed pierwszą lekcją dotyczącą “Małego Księcia” Antoine’a de Saint – Exupery’ego, poprosiłam uczniów o zainstalowanie na smartfonach aplikacji, do której przekierowywał kod QR zamieszczony w zakupionej publikacji.
Dzięki niej uczniowie przenieśli się ze świata ilustracji do trójwymiarowej rzeczywistości.
Mogli wraz z Małym Księciem odwiedzać różne planety, wirtualnie opiekować się Różą, oswajać Lisa, wyrywać baobaby itd.
A jednocześnie będąc tuż obok bohatera, rozmawiali o wartościach ponadczasowych, których dotyczy utwór Antoine?a de Saint – Exupery’ego, a więc przyjaźni czy miłości.
Dzięki zdobyczom nowoczesnych technologii na naszych lekcjach nie ma nudy, a uczniowie mogą doświadczać rzeczy dotąd dla nich niemożliwych.
Poza tym taka forma omawiania lektur, czy wybranych pozycji książkowych, na pewno zachęca do czytania.
M. Wojciechowska