Koniec I semestru to czas podsumowania tego, co wydarzyło sie przez okres czterech miesięcy. Dla uczniów klas 1"A" i 2 był to czas, w którym uczyli się współpracy, wzajemnego słuchania, szacunku i tolerancji. Uczestnicząc w dodatkowych zajęciach z "Kodowania i programowania" utrwalali umiejętności matematyczne i polonistyczne wykorzystując w tym celu narzędzia TIK, matę do kodowania "Mistrzowie kodowania" oraz kolorowe kubeczki. O tym, iż programowanie może być przydatne i interesujące uczniowie przekonali się biorąc udział m.in. w "Europejskim Tygodniu Kodowania" i w "Potańcówe", grali w Scottie Go oraz Scratcha. Dodatkowo współpracując ze sobą uczestniczyli w zajęciach projektowych "Nie bójmy się programować - to nie takie trudne". Na zajęciach dodatkowych, poprzez robota edukacyjnego mBot zapoznali się z zagadnieniami robotyki i programowania, ucząc się kreatywnego i logicznego myślenia. Owocem wzajemnej współpracy było przygotowanie przez uczniów wielu występów artystycznych, podczas których zaprezentowali swoje umiejętności wokalne i taneczne. Dodatkowym atutem tej wspólpracy była pomoc, którą mogli otrzymać młodsi uczniowie od starszych, ale zdarzało się, iż młodsi koledzy i koleżanki pomagali starszym. Uczniowie bardzo szybko podchwycili pomysł wspólnych zajęć i chętnie w nich uczestniczyli. Współpraca okazała się wspaniałą okazją do nawiązania bliższych relacji między starszymi a młodszymi oraz poprawiła komunikację między nimi.
M.Okunek, J.Pioterek
„Choćbyśmy nawet mogli stać się uczonymi uczonością drugich, mądrzy możemy być jedynie własną mądrością.”
72-132 Mosty
Mosty 4