Kto powiedział, że omawianie lektury musi się odbywać w tradycyjny sposób? U nas była już "Lektura w pudełku", to teraz nadszedł czas na "Lekturę na wieszaku". Drugoklasiści szybko podjęli działania: cel lekcji - kryterium sukcesu - patyczki - podział na grupy - współpraca - działania - efekt- osiagnięcie celu.
Działając ze sobą uczniowie sprawdzali swoją wiedzę na temat sympatycznego kotka, bohatera lektury "Cukierku, Ty łobuzie!" Waldemara Cichoń. Ucząc się od siebie wzajemnie i wymieniając się spostrzeżeniami na temat książki, krok po kroku tworzyli "Lekturę na wieszaku". Poprzez działania:
współpracowali ze sobą aby osiągnąć zamierzony cel;
wymieniali się informacjami angażując się w realizację zadania;
pisali zaproszenie utrwalając przy tym pisownię wyrazów z trudnością ortograficzną .